Fordító - Translate

DOMOKOSMUSIC

DOMOKOSMUSIC Ars Poetica: Zeneszerzői küldetésem, hogy új hangvételű - Smooth Art stílusú - művek komponálásával befogadhatóbbá tegyem...

2024. február 16., péntek

Pampering és Service Design a zeneművészetben

 

Pampering és Service Design a zeneművészetben

 

A pampering olyan gondoskodást jelent, amely segítségével kedvező előhatást gyakorolhatunk a megrendelőre és rendezvényszervezőre, tehát még a rendezvény elvállalása előtt alkalmazzuk úgy, hogy a B2B megrendelő érezze, hogy fontos számunkra a véleménye, figyelünk rá és a döntést ő maga hozhatja meg minden tekintetben.

A művészeti pampering során kis projektközösségeket, vagy akár mastermind csoportokat hozhatunk létre a számunkra releváns szakemberekből, akiknek szükségleteit, igényeit, elvárásait és feltételeit megfigyelhetjük, meghallgathatjuk, megérthetjük, mérhetjük és értékelhetjük, ezáltal szakmai reputációnk hosszú távon is biztosítható.

Fontos, hogy lenyűgözött és érdeklődő maradjunk a folyamatos szakmai jelenlét során, mint pl.: emailes és telefonos kommunikáció, megbeszélés, vagy egyeztetés tekintetében.

A pampering kifejezetten a szakemberek számára lesz hasznos, nem képes nagyobb célközönségre hatással lenni, ezért kicsi a társadalomkulturális hatása.

Jellemzően sok az interakcióval jár és az – energia, időbeli, eszközbeli, ismeretbeli és anyagi - erőforrás-szükséglete is magas, ezért előfordulhat, hogy az érintettek megunják a folyamatot, vagy nem fizetik meg.

A service design a szolgáltatás, vagy termék teljes fogyasztói útját végigkíséri a tervezéstől, a szervezésen, megvalósításon át, egészen az elégedettségmérésig és végül a továbbfejlesztésig.

Segítségével pozitív hatást gyakorolhatunk a B2C közönségünkre, a művészeti élményfogyasztóinkra úgy, hogy a valóban fontos témákra irányíthatjuk a figyelmüket, az előadás közben, vagy a művészi termékünk használatakor és elfelejthetik a mindennapi nehézségeket, valóban kikapcsolódhatnak, felfrissülhetnek, kipihenhetik magukat.

Fontos, hogy lenyűgöző és érdekes maradjunk az alkalmi személyes megjelenés során, mint pl.: tematikus előadás, interaktív hangverseny, digitális tananyag, vagy tartalommarketing anyagok tekintetében.

A service design kifejezetten az átlagos célközönségnek szól, tehát nem képes prémium célközönségre hatással lenni, ezért kicsi a magaskulturális hatása.

Meghatározó lehet a kevés profit, a kevés az interakció, emiatt kicsi marad a személyes elköteleződés és a közösségi kohézió is, így végül kicsi marad a befektetésarányos megtérülés elérhető mértéke is.

 

Az általam összeállított táblázat részletesebben is tartalmazza a fent leírtakat:

szempontrendszer

PAMPERING

SERVICE DESIGN

1.            módszer

szakmai előhatás a személyes és online térben

személyes hatás a színpadon és online térben

2.            eszköz

projekt szintű odafigyelés, elégedettségmérés, meghallgatás, megértés

közönség szintű megfigyelés, közvéleménykutatás, tudatos megvalósítás, hallgattatás, megértetés

3.            tudás

B2B célközönség szakmai ismerete (felhasználó szakemberek)

B2C célközönség személyes ismerete

(fogyasztói közönség)

4.            tapasztalat

előzetes tapasztalatokból származó

szakmai felkészültség

előzetes tapasztalatokból származó

személyes felkészültség

5.            elvárás

szakmai folyamatmenedzselés

személyes folyamatmenedzselés

6.            feltétel

legmagasabb szintű szakmai teljesítmény, folyamatos jelenlét és hatékonyság

legmagasabb szintű személyes teljesítmény,

alkalmi megjelenés és hatékonyság

7.            szükséglet

hosszútávú fennmaradáshoz szükséges lenyűgözött és érdeklődő attitűd

rövidtávú túléléshez szükséges lenyűgöző és érdekes attitűd

8.            igény

folyamatos tematikus edukálás,

hosszútávú proaktív problémamegoldás

maradandó élménybiztosítás,

rövid távú interaktív problémamegoldás

9.            lehetőség

szakmai hírnév, reputáció és hitelesség kiterjesztése

művészeti termékek és szolgáltatások minőségbiztosítása és fokozása

10.        erősség

szakmára szabott B2B támogatás

személyre szabott B2C támogatás

11.        gyengeség

nem képes nagyobb célközönségre hatással lenni, kicsi a társadalomkulturális hatása

nem képes prémium célközönségre hatással lenni, kicsi a magaskulturális hatása

12.        veszély

sok az interakció és az erőforrás-szükséglet, megunják, nem fizetik meg

kevés profit, kevés az interakció, kicsi az elköteleződés és a kohézió,

kicsi a befektetésarányos megtérülés

 

Remélem segíthettem a művészi szemléletváltás, vagy a helyes attitűd kialakításában és a veszélyforrások megelőzésében, valamint a sikertényezők biztosításában.

 

Legyen az idézhető mottónk:

”A múlt értékeit, a jelen eszközeivel, a jövő szépségéért!”

Domokos // 2022

 

Ha további segítségre van szükséged, ennek a blogbejegyzésnek

a teljes változatát ebook és podcast formában is elérheted.

 

Hasznos kiegészítő információkért rendeld meg az alábbi tananyagokat:

Karrierépítés zenészeknek promovideo

Karrierépítés zenészeknek digitális tananyag

 

Kultúramarketing promovideo

Kultúramarketing digitális tananyag

 

Kultúramenedzsment promovideo

Kultúramenedzsment digitális tananyag

 

Amennyiben bármilyen probléma, kérdés, vagy kérés merül fel, keress fel bátran, mindenben segítek!

Extra tartalmak eléréséhez iratkozz fel YT csatornámra és like-olj a Facebookon!

 

Debrecen, 2024. Február                                                                 

                                                                                      Domokos János Antal

Trombitaművész-tanár, Karmester,

Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,

Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,

     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és

az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője