A művészi siker piramisai
👩🏽🏫 👨🏽🏫📚
📖 🛤🌄♻️ ✅
Az előző
blogbejegyzéseim az Ablakok a művészeti nevelésben és a Pampering és Service Design a
zeneművészetben címet kapták, amelyek kis kitérők voltak a
pszichológia és a marketingmenedzsment szakterületére.
Most a siker
piramisa vár feltárásra, hogy a John R. Wooden
által korábban az élsport területén játékosként és edzőként feltárt szellemi
kincsek a művészeti nevelés körében is hasznosításra kerülhessenek.
Az itt megosztott tudásanyag egyaránt
alkalmazható az intézményesített és az informális művészetoktatásban, valamint
a magaskulturális közönségnevelés gyakorlatában is.
A piramis színeit a székely zászló színei
alapján állítottam össze, amely népcsoport tagjai a magyar történelem legnagyobb
kudarcait élték át és mindig a 0-ról kellett sikeresen újjáépíteni az életüket.
A székelyek által választott sárga és kék színek
a nappal és éjszaka, tehát az élet tündöklését és árnyoldalait szimbolizálják, a
dicsőségek és kudarcok ellentéteit tanítják és tudatosítják a zászlót megpillantók
számára.
Mi az a sikerpiramis?
A sikerpiramis 15 sikertényező mentén
határozza meg a sikerességet:
1.
Szorgalom: A szorgalom állandó tevékeny szerepvállalással
és megvalósítással jár, nem lehet megspórolni az erőfeszítéseket és az
erőforrásokat. A folyamatos fejlődést és hosszútávú fennmaradást megcélozva
ezen a szinten a helyes, de hosszabb utat kell választanunk.
2.
Barátság: Ezen a szinten a kapcsolati háló kölcsönös
tiszteleten és megbecsültségen alapuló kiépítése a cél, ugyanis másokkal
összefogva sokkal gyorsabban, könnyebben és egyszerűbben érhetjük el a
céljainkat.
3.
Hűség: Ki kell alakítanunk a saját
magunkhoz, társainkhoz és céljainkhoz való hűség gyakorlatát, mert a hétköznapi
feladatok eltéríthetnek a valódi céljainktól.
4.
Együttműködés: Az együttműködés szintjén a saját
egónk háttérbeszorításával kell kialakítanunk a közös kapcsolódási lehetőségeket
és illeszkedési pontokat, ezzel kialakítva nyerő-nyerő élethelyzeteket.
5.
Lelkesedés: A lelkesedésünk
kialakításával és fenntartásával a környezetünket motiválhatjuk a
hasznos tevékenységek megvalósítására és inspirálhatjuk a legmagasabb szintű
teljesítmény és hatékonyság elérésére.
6.
Önuralom: A sikerkövető
attitűd eléréséhez saját magunk tisztánlátó, visszafogott, fegyelmezett, higgadt
és mérsékelt magatartásformáit és az ezekhez illeszkedő szokásainkat kell
kialakítanunk.
7.
Éberség: Folyamatos mérés-értékeléssel, megfigyeléssel
és elemzéssel elérhetjük az éberség alapállapotát, amely segíthet abban, hogy
minden változást előre megjósolhassunk és minden válságra fel tudjunk készülni.
8.
Kezdeményezés: A sikeresség fenntartásához gyorsan
kell reagálnunk és meghozni a lelkiismeretileg helyes döntéseket, így gyorsan a
közösségünk szellemi, szakmai és személyes vezetőjévé válhatunk.
9.
Elszántság: A kitartás gyakorlása
elengedhetetlen a siker fenntartásához, amit a problémák több dimenzióból és
szemszögből történő elemzésével és kreatív problémamegoldási megközelítésekkel sajátíthatunk
el.
10. Feltétel: A siker feltétele
a képességek készséggé fejlesztése, a kompetenciák attitűddé emelése, a tudás tapasztalattá
alakítása, a naprakész módszerek és korszerű eszközök összehangolt
felhasználása, a személyes és szakmai kapcsolati háló folyamatos bővítése és a személyreszabott
körülményeink menedzselése.
11. Képesség: A
képességeink azonosítása után a képességfejlesztés által az adatok,
információk, ismeretek és tudásanyag megszerzésével a képességeink a gyakorlati
tapasztalatszerzések során készséggé alakulnak.
12. Csapatszellem: A
csapatszellem kialakításához az egyéni érdekek mellőzésével és a közös értékek
azonosításával, valamint a célok kijelölésével és figyelmes, gondoskodó attitűd
kialakításával érhetünk el.
13. Egyensúly: A sikeres
magatartásformák fenntartása a tudatos önmegvalósításban teljesedik ki, ezért önmagunkat
minden élethelyzetben kiegyensúlyozott, biztonságos állapotban kell tartanunk.
14. Bizalom: Az
egészséges önbizalom és a társak iránt tanúsított feltétel nélküli bizalom kedvező
előhatást és hosszantartó jótékony-hatékony hatást biztosít a közös
problémamegoldásokhoz és célmegvalósításokhoz.
15. Versenyképesség: A
legmagasabb szinten elvárás a versenyképesség kialakítása és fenntartása, annak
érdekében, hogy a sikerkövető és sikerközvetítő attitűd széles körben is
kiterjedhessen. A versenyképesség hosszútávon is fenntartható a hatékonyság, a
csúcsteljesítmény és a felkészültség megőrzésével.
Wooden siker piramisa művészi
elvárásokkal (remény és lelkiismeret) kiegészítve - Domokos
Mi a siker?
A siker forrása az önbeteljesítés, amikor valóra váltjuk az
álmaink, amikor mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki
magunkból és sikerüljenek a terveink, tevékenységeink.
A kifogáskeresés, panaszkodás és passzivitás helyett cselekedni
kell és sikeresen megvalósítani a terveink.
Folyamatosan fejleszteni kell képességeink és készség szintre
emelni, ezután idővel hatékonnyá, eredményessé és sikeressé válhatunk. A
győzelem csak egy kis pillanatnyi ajándék, a cél a hosszútávú sikerélmény
fenntartása.
John Wooden
inspiráló idézetei:
- "Aki
nem csinál semmit, az nem hibázik."
- "A
boldogtalanság olyan állapot, amelyben az ember felismeri önmagát, és nem
ostromolják csodálói."
- "Jobb
a jellemed miatt aggódni, mint a hírneved miatt, mert a jellem az, ami
valójában vagy, és a hírneved az, amit mások gondolnak rólad."
- "Nem
tudsz élni anélkül, hogy ne tennél valamit valakiért, aki soha nem tud
viszonozni."
- –
Az, hogy milyen ember vagy, sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen kosárlabdázó
vagy.
- "Az
edző az, aki tud javítani anélkül, hogy haragot keltsen."
- "Inkább
legyen sok tehetségem és kevés tapasztalatom, mint sok tapasztalatom és egy kis
tehetségem."
- "Nem
az számít, hogy mit csinálsz, hanem az, hogy hogyan csinálod."
- "A
képesség a szegények gazdagsága."
- "Kezdetben
az embernek mások jogait a saját érzései előtt kell figyelembe vennie, és mások
érzéseit a saját jogai előtt."
- "Nem
az a fontos, hogy ki kezdi a játékot, hanem az, hogy ki fejezi be."
- "A
kis részletekből nagy dolgok születnek."
- "A
siker azután jön, hogy felismerted, hogy mindent megtettél, hogy a legjobb
legyél."
- „A
siker soha nem végleges, a kudarc nem végzetes. A bátorság is számít."
- "Ne
keverd össze a tevékenységet az eredménnyel."
- "Az
ember jellemének igazi próbája az, hogy mit csinál, amikor senki sem
figyel."
- "A
legjobb, amit egy apa tehet a gyerekeiért, hogy szereti az anyjukat."
- "A
képességekkel eljuthatsz a csúcsra, de karakter kell ahhoz, hogy ott
tartsd."
- "A
boldogság ott kezdődik, ahol az önzés véget ér."
- „A
példaképnek lenni a legerőteljesebb tanulási tényező, amelyet az apák túl
gyakran figyelmen kívül hagynak.”
- "A
legfontosabb dolog a világon a család és a szerelem."
- "A
fiataloknak példákra van szükségük, nem kritikára."
- „Soha
ne keress kifogásokat. A barátaidnak nincs rá szükségük, az ellenségeid pedig
úgysem fogják elhinni."
- Mindig hűnek kell lenned magadhoz.
- "Tekintsen
minden napra a remekművére."
- "Segíteni
másokon."
- "Élvezd
a jó könyveket."
- Barátkozz meg a képzőművészettel.
- Fel kell készülni és őszintének lenni.
- Légy
gyors, de ne siess.
- "Építs
menedéket egy esős napra."
- "Imádkozz
és adj hálát minden napért."
- "Ne
hagyd, hogy a múlt túl sokat elvonjon a jelenedből."
- –
Nem programozhatod magad kudarcra.
- –
Hallgass magadra, ha azt akarod, hogy meghallgassák.
- "Soha
ne próbálj jobb lenni valakinél. Tanulj másoktól, és törekedj arra, hogy a
legjobb legyél. A siker a jó felkészülés mellékterméke."
- "Ne
hagyd, hogy a megélhetés akadályozza az életedet."
- "Bármit
is csinálsz az életben, vedd körül magad okos emberekkel, akik vitatkozni
fognak veled."
- "Tanulj
úgy, mintha holnap meghalnál."
- "Ne
hibáztasd magad. Ez a legrosszabb vereség, amit az ember nagyon sokáig
elszenvedhet.”
Wooden 4 tanulás-törvénye:
- Értelmezd
és indokold meg a céljaid! (Explanation)
- Mutasd
meg, mit szeretnél! (Demonstration)
- Másold le helyesen a megfelelő
modellt! (Imitation)
- Ismételd meg újra és újra, amíg a
szükséges készség automatizálódik! (Repetition)
Miért hasznos a sikerpiramis a
művészeti nevelésben?
A professzionális tehetségmenedzsment része a tudatos sikermenedzsment
is, amely részeként a menedzser által biztosított folyamatirányítás mind a
legmagasabb szintű sikerhez vezető kudarcokat, a helyes önértékelés
kialakításának problémáit, mind pedig a folyamatos sikerrel járó önbizalomtúltöltődést
és énképtorzulásokat is segít feldolgozni, valamint felhasználni a tudatos
továbbfejlesztés érdekében.
Az idő
sikerpiramisa
A legtöbben szeretnének sikeressé
válni az élet legalább egy területén, azonban ez csak a valóban céltudatos és
kitartóak kiváltsága, mint amilyenek a művészek is. A nagyvilágban is rendkívül
kevés hiteles és jó példa mutatkozik a siker elérésére és fenntartására, de Arnold
Schwarzenegger ez egyik ilyen követhető példakép, aki sikeresen vált
professzionális sportolóvá, majd színésszé és végül kormányzó politikussá.
A művészek körében a sikeres
előadóvá, majd alkotóvá és végül üzletemberré/menedzserré válás a kialakult sztenderd
karrierút, ezt jómagam huszonéves koromra teljesíteni tudtam az elszántságommal
és céltudatosságommal, úgy hogy nagyon szigorú napirendet állítottam össze
magamnak, amelyben minden 5 perces intervallum telve volt.
A külvilágból érkező kritikák szinte
már őrültnek állítottak be, amiért a befektetői szemléletem kialakításával képessé
váltam még a szórakozást és a társas kapcsolataimat is háttérbe szorítani a
céljaim beteljesítése érdekében, amivel a 40es éveim elejére egzisztenciális
kiegyensúlyozottságot értem el.
Ez azzal jár, hogy széles körben
irigység tárgyává váltak a tevékenységeim és rendszeres gyalázatos támadásokat
szenvedek el, amikor erőszakkal kívánják elvenni, amit elértem, valamint hitelteleníteni
a szavam és a személyem.
Mivel a jelenlegi sikereim szinte
kizárólag saját erőből értem el, teljes ellenszélben, megtanultam a legnehezebb
körülmények között és hátráltató tényezők és feltételek mellett is előre jutni,
valahogy biztonsággal boldogulni.
A valósághoz hozzátartozik, hogy
annyi időt töltöttem az önerőből történő sikerek elérésével, hogy a sikeres közös
tervezést, szervezést és megvalósítást jómagam is tanulom még napjainkban is.
Ebben a legnehezebb feladat a hatáskörhöz
kötött döntéshozói szerepkörök delegálása a nehezen felépített hírnév megőrzése
és a folyamatos sikermegoldások fenntartása mellett.
Leegyszerűsítve a siker csak annak
jár, aki hajlandó a legtöbb fontos dolgot elengedni és feláldozni érte!
A legfontosabb áldozat a szabadidő, amely feláldozásában/beosztásában
Benjamin Franklin piramisa segít, kiemelten a tervezés, szervezés és
megvalósítás rövid és hosszútávú céljainak kijelölésével.
Gondolatai és szemlélete annyira meghatározó volt Amerikai
Egyesült Államok felépítése és továbbfejlesztése során, hogy a legnagyobb
készpénzcímlet, a 100 dolláros viseli arcképét.
A kulcsszavai voltak:
-
hatékonyság
-
elhivatottság
-
az idő kompetens beosztásának képessége
-
a fő célok
kiemelése
-
a felesleges célok elvetése
Leghíresebb mondása: „Az idő pénz”.
Az idő lehető legracionálisabb felhasználása érdekében
Franklin kidolgozta saját tervezési és célelérési rendszerét, és egész életében
ezt használta, amit ma Franklin-piramisnak nevezünk.
A piramis kialakítása alapelvek
segítségével történt, amely meghatározta Franklin életszemléletet is:
-
Önmegtartóztatás.
Az élet minden területén mértékletességet kell gyakorolni!
-
Csend.
Kizárólag a legfontosabb mondanivalót, vagy üzenetet adjuk közre, az idő többi
részében gyakoroljuk a csendet, amely eredményes és sikeres gondolatokat
ébreszt.
-
Elrendelés.
Mindennek és mindenkinek megvan a maga ideje, helye, haszna és hasznosulása.
-
Bizalom.
Bízni kell abban, hogy képessé válunk elvégezni a feladatainkat és elérni
céljainkat, ezért bízzunk magunkban és társainkban is.
-
Óvatosság.
Az élet minden területén gyakoroljunk óvatosságot, mindig legyünk előrelátóak, elővigyázatosak,
elfogadóak, felkészültek, takarékosak és megfontoltak!
-
Szorgalmasság.
A szabadidőt mindig nagy odafigyeléssel, alázatosan és szorgalmasan töltsük!
-
Őszinteség.
Az őszinteség és tisztesség a kölcsönös bizalom és a hosszútávú fennmaradás
alapja.
-
Igazságszolgáltatás.
Mindig igazságosan és helyes módon gondolkodjunk és viselkedjünk!
-
Moderálás.
Visszafogottan és türelmesen reagáljunk a sértésekre, támadásokra és
hiányosságokra.
-
Tisztaság.
Alakítsunk ki szellemi, érzelmi, lelki és fizikai rendezettséget és tisztaságot.
-
Nyugalom.
Az értelem fokozásával, az érzelmek mérséklésével, a lelkiismeret meghallgatásával
és a vágyak beteljesítésének késleltetésével valódi teljesértékű nyugalmi
állapot érhető el.
-
Irányítás.
Irányítsuk gondolatainkat, ösztöneinket, testünket, érzelmeinket és
lelkiismeretünket!
-
Szerénység.
Igyekezzünk a legnagyobb tanítóktól és példaképektől tanulni, őket követni és
utánozni!
A Franklin-piramis
szerkezete
A Franklin-piramis szintekből áll, amelyek egy-egy konkrét
célt határoznak meg:
1. szint: Életértékek
Ez a szint az egész piramis alapja, tehát az életértékekre
építhetjük fel az életünket.
Az életértékek azonosításának legfontosabb kérdései:
-
Miért élek?
-
Hogyan szeretnék élni?
-
Milyen szerepet kívánok vállalni?
-
Kinek vagyok hasznos?
-
Hogyan vagyok hasznos?
-
Miben vagyok hasznos?
-
Mi az életcélom?
-
Mi az életutam?
-
Mi az életművem?
-
Mi az örökségem?
-
Mit vagyok hajlandó feláldozni a céljaimért?
-
Mi a fontossági sorrendem/mik a prioritásaim?
2. szint: Globális cél
Az az alapértékek rögzítése után tudatosíthatjuk a globális
célt, amely tartalmazza a lehetőségeinket, erősségeinket, gyengeségeinket,
veszélyeinket, elvárásainkat, feltételeinket, szükségleteinket, igényeinket és
az elérni kívánt eredményeket. Mi művészek a hírnév kiterjesztésével érjük el,
hogy híressé váljunk akár az egész világon és prémium minőségű előadásokat,
hangversenyeket valósítsunk meg, valamint olyan műveket alkossunk, amelyeket a
kortársaink készséggel interpretálnak, a közönség pedig örömmel fogad, így
biztosítjuk a hosszútávú fennmaradást.
3. szint: Általános terv
Az általános terv a globális célra épül és a tervezés
tevékenységeivel segít elérni a céljainkat.
Ahhoz, hogy professzionális művésszé váljunk, először
azonosítanunk kell azt a művészeti ágat, vagy formát, a zenében a hangszert,
amelyben bizonyítottan tehetségesek vagyunk.
Ezután alap-, közép- és felsőfokon is el kell, hogy végezzük
az iskoláinkat, majd ki kell alakítsuk a saját stílusunkat, repertoárunkat, portfóliónkat,
célközönségünket, kapcsolati hálónkat és hírnevünket.
4. szint: Hosszú távú terv
A hosszútávú terv egy stratégiai terv, amely 3-5 évre, de
akár 15-20 évre is szólhat, az összes fontos lépés, határidő, szerep- és hatáskör,
felelősség és felelős, valamint sikertényező tudatosításával.
Ha szeretnénk 15 év múlva világhírű zeneművészekké válni,
akkor azonosítanunk kell azokat a kulcstevékenységeket és szereplőket, akik
hozzásegíthetnek ehhez a tervünkhöz, amellyel beteljesíthetjük álmainkat.
5. szint: Rövid távú terv
A rövidtávú terv taktikai terv, amely 2-3 évre rögzíti a
feladatainkat, amelyek között szerepelnek a hosszútávú tervezés tevékenységei
is, mint amilyenek a versenyek és hangversenyek, vizsgák és tesztek, valamint
interjúk és promovideók megvalósításához szükséges feladatkörök és azok rövid
távú feladatai.
6. szint: Napi terv
A napi terv egy operatív terv, amely egy teljes tárgyévre,
azon belül félévekre, negyedévekre, hónapokra, hetekre és napokra bontja le a fontosabb
teendőket.
Általában heti ciklusokban vannak beosztva a teendőink, így valószínűleg
a hétfők és az aznapi teendők is mindig egyezni fognak, ugyanúgy a keddek is és
így tovább…
Tehát az adott napon az aznap szükséges és a következő napra
igényelt feladatokat szükséges csak elvégezni, az előzetesen lejegyzett beosztás/felosztás
szerint, fontossági sorrendben.
A hagyományos
sikerprogramok négy lépése:
1. Határozd meg céljaid (tudd, hogy mit
akarsz)!
2. Cselekedj (lépj
előre a céljaid felé)!
3. Értékelj (mérés-értékeléssel
és továbbfejlesztéssel kerülj közelebb a céljaidhoz)!
4. Cselekedj újra és újra (válts
nézőpontot, szemléletet, amíg el nem éred a céljaid)!
Infokommunikációs
korunk legnagyobb kihívásai 4 pontban:
1. Köd (információs zaj, vagy túl sok választási lehetőség
miatt nem tudunk dönteni)
2. Futópad (felesleges tevékenységek miatt elfoglaltak
vagyunk, de nem jutunk előre)
3. Kudarcérzet (mások álmait követjük, azokkal
hasonlítjuk össze a sajátjainkat, vagy elérhetetlent álmodunk)
4. Próbálkozás (csak próbálkozunk, de nem valósítunk és
változtatunk meg semmit és nem sikerül semmi)
Az átlagos módszerek, eszközök, hozzáállás és szemlélet
átlagos eredményeket hoz és csak átlagos életet biztosít, amilyen az átlagos tanítóktól származó jelmondatokkal
érhető el:
-
Ha negatív
gondolataid vannak, csak gondolkodj pozitívan!
-
Bízz magadban!
-
Tűzz ki célokat!
-
Bármire képes vagy!
-
Akármit elérhetsz!
Sajnos ezek a jelmondatok megtévesztőek, mert csak akkor
igazak, ha megfelelő erőforrásokat rendelünk hozzájuk, idő, pénz, energia,
kapcsolatok és kitartás tekintetében.
A sikerút 3 lépése:
1.
hisznek benned
2.
hiszel másokban
3.
hiszel magadban
Tehát először a szüleid, társaid, vagy tanáraid felfedezik a
tehetséged és hisznek benned, majd bátorítanak is, hogy szorgalommal és
kitartással fejleszd magad a legmagasabb szintre.
Ezután hozzád hasonló tehetségek társaságát keresed, akikben
hiszel és együtt valami csodálatos és hatalmas küldetést visztek véghez,
teljesítetek be.
Miután begyakoroltad a sikeres megvalósítást elkezdesz hinni
önmagadban és erősödik az önbizalmad is.
Az engedélypiramis
7 lépése a hét minden napjára
(Noah St. John „A siker titkos kódja: 7 láthatatlan lépés az egészséghez és a boldogsághoz” című könyve alapján)
Az
engedélypiramis 7 lépése
1. lépés Afformációk
Az afformációk kulturális sokk
segítségével átváltoztatják a gondolkodásunk és a szemléletünk negatívról
pozitívra.
Segítenek a negatív hatások
pozitívvá konvertálásában is. Megerősítéséket használ arra, hogy sikerüljön
kialakítani a gyors – akár azonnali – döntés-meghozatali gyakorlatot.
2. lépés Szerető tükrök és biztonságos kikötők
Ezzel a lépéssel képessé válunk felismerni, elemezni és
felhasználni a korlátlan erőforrás-lehetőségeinket, illeszkedési pontjainkat és
támogatóinkat. A szerető tükrök megerősítenek a vágyaink elérésében, a
biztonságos kikötők pedig valódi kapaszkodókat biztosítanak a céljaink megvalósításában.
3. lépés Támogató
rendszerek
A sikerhez vezető úton kiemelten fontos a jótékony-hatékony
ökoszisztémák kialakítása, tehát olyan keretrendszereké, amelyek – az emberi
test működtetői rendszereihez hasonlóan – kiegészítik és támogatják egymást.
Ezek célja, hogy
minimális költségek mellett maximális hatékonyságot és sikert érjünk el.
4.
lépés Cél szabad zóna
Ezzel
a lépéssel azonosítható, hogy a céljaink, terveink, álmaink, vágyaink hogyan
illeszkednek a szükségleteink, igényeink, feltételeink és elvárásaink keretrendszerébe.
A
célcsere műveletek segítségével meghatározható, hogy a céljaink valóban a saját
személyes, vagy szakmai előmenetelünkhöz, saját magunk által kijelölt célok,
vagy mások által nekünk, vagy saját maguknak kijelöl célok csupán, amelyeket
kényelemből saját magunk számára is kijelöltünk és elfogadtunk.
5.
lépés "Kit próbálok megvédeni, megbüntetni vagy
kitől tudok kérni?"
Ezután
a lépés után képessé válunk felismerni olyan élethelyzeteket, amikor öntudatlanul,
önvédelemből visszatartjuk magukat, vagy másokat szándékozunk hibáztatni és
megbüntetni a saját képtelenségeink, kifogásaink, kudarcaink, tehetetlenségünk
és elégtelenségeink miatt.
6.
lépés Tanulj meg nemet mondani!
A
felnőttkor elérésével hosszú időn keresztül begyakoroltatják velünk a kiszolgáltatottságot,
az önállótlanságot, a függést, a szolgalelkűséget és az alárendeltséget. Ezzel
elveszítjük azt a képességünket, hogy ellentmondjunk másokat, hogy védettek
maradjunk mások érdekeivel, kihasználtságával szemben és hogy valóban a saját
életünket élhessük a saját értékeink szerint.
Azzal,
hogy megtanulunk nemet mondani, egyszerre képessé válunk a saját sikerutunk
alapköveit lerakni, saját álmainkat és céljainkat előrevenni, megalapozni a
hosszútávú fennmaradásunk és a jó felé tartó jövőnk.
7.
lépés Találd meg a miérted és a hogyanod!
A
valódi küldetésed az, hogy megtaláld a miérted és a hogyanod, tehát hogy
tudatosítsd magadban és másokban is, miért szeretnéd elérni a sikert és azt
hogyan szándékozol megvalósítani.
Ezzel
olyan beteljesíthető álmokat, vágyakat és célokat fogsz tudni kijelölni,
amelyek megvédenek a depressziótól, a haszontalanságtól, a szerepnélküliségtől,
a haragtól, a békétlenségtől, a kétségbeeséstől, az unalomtól, a passzivitástól,
az inspirálatlanságtól és a motiválatlanságtól.
Fontos, hogy akár vezetőként, előadó-,
alkotóművészként, vagy művésztanárként is megismerjük a korszerű professzionális
sikermenedzsment lehetőségeit annak érdekében, hogy a növendékeinket,
intézményünket és önmagunkat is jótékony-hatékony eszközökkel, módszerekkel,
tudással és tapasztalattal képessé váljunk továbbfejleszteni. A művészi siker
piramisai című blogbejegyzésem ennek néhány szegmensét mutatta be.
Ha bármilyen kérdésed, kérésed, vagy észrevételed van,
keress fel bátran, minden segítséget készséggel megadok!
Legyen az idézhető mottónk:
”A múlt értékeit, a jelen eszközeivel, a jövő
szépségéért!”
Domokos // 2022
Ha további segítségre van szükséged, ennek a
blogbejegyzésnek
a teljes változatát ebook és podcast formában
is elérheted.
Hasznos kiegészítő információkért rendeld meg
az alábbi tananyagokat:
Karrierépítés zenészeknek promovideo
Karrierépítés zenészeknek digitális tananyag
Kultúramarketing promovideo
Kultúramarketing digitális tananyag
Kultúramenedzsment promovideo
Kultúramenedzsment digitális tananyag
Amennyiben bármilyen probléma, kérdés, vagy kérés merül fel, keress fel
bátran, mindenben segítek!
Extra tartalmak eléréséhez iratkozz
fel YT csatornámra és like-olj
a Facebookon!
Debrecen,
2023. Május-2024.Február Domokos
János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester, Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró, Szakvizsgázott
pedagógus, Közoktatási vezető, a Művészi Zene Kör
tehetségmenedzselő szervezet és az Alternatív Lehetőségek Művészeti
Akadémia vezetője