Pampering és Service Design a zeneművészetben
A pampering olyan gondoskodást jelent, amely segítségével kedvező előhatást
gyakorolhatunk a megrendelőre és rendezvényszervezőre, tehát még a rendezvény
elvállalása előtt alkalmazzuk úgy, hogy a B2B megrendelő érezze, hogy fontos
számunkra a véleménye, figyelünk rá és a döntést ő maga hozhatja meg minden
tekintetben.
A művészeti pampering során
kis projektközösségeket, vagy akár mastermind csoportokat hozhatunk létre a számunkra
releváns szakemberekből, akiknek szükségleteit, igényeit, elvárásait és
feltételeit megfigyelhetjük, meghallgathatjuk, megérthetjük, mérhetjük és
értékelhetjük, ezáltal szakmai reputációnk hosszú távon is biztosítható.
Fontos, hogy lenyűgözött és
érdeklődő maradjunk a folyamatos szakmai jelenlét során, mint pl.: emailes és
telefonos kommunikáció, megbeszélés, vagy egyeztetés tekintetében.
A pampering kifejezetten a
szakemberek számára lesz hasznos, nem képes nagyobb célközönségre hatással
lenni, ezért kicsi a társadalomkulturális hatása.
Jellemzően sok az interakcióval
jár és az – energia, időbeli, eszközbeli, ismeretbeli és anyagi - erőforrás-szükséglete
is magas, ezért előfordulhat, hogy az érintettek megunják a folyamatot, vagy nem
fizetik meg.
A service design a szolgáltatás, vagy termék teljes fogyasztói útját végigkíséri a
tervezéstől, a szervezésen, megvalósításon át, egészen az elégedettségmérésig
és végül a továbbfejlesztésig.
Segítségével pozitív hatást
gyakorolhatunk a B2C közönségünkre, a művészeti élményfogyasztóinkra úgy, hogy a
valóban fontos témákra irányíthatjuk a figyelmüket, az előadás közben, vagy a
művészi termékünk használatakor és elfelejthetik a mindennapi nehézségeket, valóban
kikapcsolódhatnak, felfrissülhetnek, kipihenhetik magukat.
Fontos, hogy lenyűgöző és
érdekes maradjunk az alkalmi személyes megjelenés során, mint pl.: tematikus
előadás, interaktív hangverseny, digitális tananyag, vagy tartalommarketing anyagok
tekintetében.
A service design kifejezetten az átlagos
célközönségnek szól, tehát nem képes prémium célközönségre hatással lenni, ezért
kicsi a magaskulturális hatása.
Meghatározó lehet a kevés profit, a kevés az
interakció, emiatt kicsi marad a személyes elköteleződés és a közösségi kohézió
is, így végül kicsi marad a befektetésarányos megtérülés elérhető mértéke is.
Az általam összeállított táblázat részletesebben
is tartalmazza a fent leírtakat:
szempontrendszer
|
PAMPERING
|
SERVICE DESIGN
|
1.
módszer
|
szakmai előhatás a személyes és online térben
|
személyes hatás a színpadon és online térben
|
2.
eszköz
|
projekt szintű odafigyelés, elégedettségmérés, meghallgatás,
megértés
|
közönség szintű megfigyelés, közvéleménykutatás, tudatos
megvalósítás, hallgattatás, megértetés
|
3.
tudás
|
B2B célközönség szakmai ismerete (felhasználó szakemberek)
|
B2C célközönség személyes ismerete
(fogyasztói közönség)
|
4.
tapasztalat
|
előzetes tapasztalatokból származó
szakmai felkészültség
|
előzetes tapasztalatokból származó
személyes felkészültség
|
5.
elvárás
|
szakmai folyamatmenedzselés
|
személyes folyamatmenedzselés
|
6.
feltétel
|
legmagasabb szintű szakmai teljesítmény,
folyamatos jelenlét és hatékonyság
|
legmagasabb szintű személyes teljesítmény,
alkalmi megjelenés és hatékonyság
|
7.
szükséglet
|
hosszútávú fennmaradáshoz szükséges lenyűgözött és
érdeklődő attitűd
|
rövidtávú túléléshez szükséges lenyűgöző és
érdekes attitűd
|
8.
igény
|
folyamatos tematikus edukálás,
hosszútávú proaktív problémamegoldás
|
maradandó élménybiztosítás,
rövid távú interaktív problémamegoldás
|
9.
lehetőség
|
szakmai hírnév, reputáció és hitelesség
kiterjesztése
|
művészeti termékek és szolgáltatások minőségbiztosítása
és fokozása
|
10.
erősség
|
szakmára szabott B2B támogatás
|
személyre szabott B2C támogatás
|
11.
gyengeség
|
nem képes nagyobb célközönségre hatással lenni,
kicsi a társadalomkulturális hatása
|
nem képes prémium célközönségre hatással lenni,
kicsi a magaskulturális hatása
|
12.
veszély
|
sok az interakció és az erőforrás-szükséglet, megunják,
nem fizetik meg
|
kevés profit, kevés az interakció, kicsi az
elköteleződés és a kohézió,
kicsi a befektetésarányos megtérülés
|
Remélem segíthettem a
művészi szemléletváltás, vagy a helyes attitűd kialakításában és a veszélyforrások
megelőzésében, valamint a sikertényezők biztosításában.
Legyen az idézhető mottónk:
”A múlt értékeit, a jelen eszközeivel, a jövő
szépségéért!”
Domokos // 2022
Ha további segítségre van szükséged, ennek a
blogbejegyzésnek
a teljes változatát ebook és podcast formában
is elérheted.
Hasznos kiegészítő információkért rendeld meg
az alábbi tananyagokat:
Karrierépítés zenészeknek promovideo
Karrierépítés zenészeknek digitális tananyag
Kultúramarketing promovideo
Kultúramarketing digitális tananyag
Kultúramenedzsment promovideo
Kultúramenedzsment digitális tananyag
Amennyiben bármilyen probléma, kérdés, vagy kérés merül fel, keress fel
bátran, mindenben segítek!
Extra tartalmak eléréséhez iratkozz
fel YT csatornámra és like-olj
a Facebookon!
Debrecen, 2024. Február
Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
a Művészi Zene Kör
tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív
Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője