Fordító - Translate

DOMOKOSMUSIC

DOMOKOSMUSIC Ars Poetica: Zeneszerzői küldetésem, hogy új hangvételű - Smooth Art stílusú - művek komponálásával befogadhatóbbá tegyem...

2024. március 8., péntek

  Következő felfrissített műsorunkhoz jó zenehallgatást kívánunk:

✅JAZZ FIVE 5.0 Projekt - JAZZ STANDARDS 🤩 🎤 🎷 🎺 🎹 🎸 💬 ♻️

2024. február 27., kedd

  ✅Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia NYÍLT NAP 3.0! 🤩🎤🎷🎺🎸🎹


2024. február 26., hétfő

A művészi siker piramisai 👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅

 

A művészi siker piramisai

👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅

 

Az előző blogbejegyzéseim az Ablakok a művészeti nevelésben és a Pampering és Service Design a zeneművészetben címet kapták, amelyek kis kitérők voltak a pszichológia és a marketingmenedzsment szakterületére.

Most a siker piramisa vár feltárásra, hogy a John R. Wooden által korábban az élsport területén játékosként és edzőként feltárt szellemi kincsek a művészeti nevelés körében is hasznosításra kerülhessenek.

Az itt megosztott tudásanyag egyaránt alkalmazható az intézményesített és az informális művészetoktatásban, valamint a magaskulturális közönségnevelés gyakorlatában is.

A piramis színeit a székely zászló színei alapján állítottam össze, amely népcsoport tagjai a magyar történelem legnagyobb kudarcait élték át és mindig a 0-ról kellett sikeresen újjáépíteni az életüket.

A székelyek által választott sárga és kék színek a nappal és éjszaka, tehát az élet tündöklését és árnyoldalait szimbolizálják, a dicsőségek és kudarcok ellentéteit tanítják és tudatosítják a zászlót megpillantók számára.

 

Mi az a sikerpiramis?

A sikerpiramis 15 sikertényező mentén határozza meg a sikerességet:

1.     Szorgalom: A szorgalom állandó tevékeny szerepvállalással és megvalósítással jár, nem lehet megspórolni az erőfeszítéseket és az erőforrásokat. A folyamatos fejlődést és hosszútávú fennmaradást megcélozva ezen a szinten a helyes, de hosszabb utat kell választanunk.

2.     Barátság: Ezen a szinten a kapcsolati háló kölcsönös tiszteleten és megbecsültségen alapuló kiépítése a cél, ugyanis másokkal összefogva sokkal gyorsabban, könnyebben és egyszerűbben érhetjük el a céljainkat.

3.     Hűség: Ki kell alakítanunk a saját magunkhoz, társainkhoz és céljainkhoz való hűség gyakorlatát, mert a hétköznapi feladatok eltéríthetnek a valódi céljainktól.

4.     Együttműködés: Az együttműködés szintjén a saját egónk háttérbeszorításával kell kialakítanunk a közös kapcsolódási lehetőségeket és illeszkedési pontokat, ezzel kialakítva nyerő-nyerő élethelyzeteket.

5.     Lelkesedés: A lelkesedésünk kialakításával és fenntartásával a környezetünket motiválhatjuk a hasznos tevékenységek megvalósítására és inspirálhatjuk a legmagasabb szintű teljesítmény és hatékonyság elérésére.

6.     Önuralom: A sikerkövető attitűd eléréséhez saját magunk tisztánlátó, visszafogott, fegyelmezett, higgadt és mérsékelt magatartásformáit és az ezekhez illeszkedő szokásainkat kell kialakítanunk.

7.     Éberség: Folyamatos mérés-értékeléssel, megfigyeléssel és elemzéssel elérhetjük az éberség alapállapotát, amely segíthet abban, hogy minden változást előre megjósolhassunk és minden válságra fel tudjunk készülni.

8.     Kezdeményezés: A sikeresség fenntartásához gyorsan kell reagálnunk és meghozni a lelkiismeretileg helyes döntéseket, így gyorsan a közösségünk szellemi, szakmai és személyes vezetőjévé válhatunk.

9.     Elszántság: A kitartás gyakorlása elengedhetetlen a siker fenntartásához, amit a problémák több dimenzióból és szemszögből történő elemzésével és kreatív problémamegoldási megközelítésekkel sajátíthatunk el.

10.  Feltétel: A siker feltétele a képességek készséggé fejlesztése, a kompetenciák attitűddé emelése, a tudás tapasztalattá alakítása, a naprakész módszerek és korszerű eszközök összehangolt felhasználása, a személyes és szakmai kapcsolati háló folyamatos bővítése és a személyreszabott körülményeink menedzselése.

11.  Képesség: A képességeink azonosítása után a képességfejlesztés által az adatok, információk, ismeretek és tudásanyag megszerzésével a képességeink a gyakorlati tapasztalatszerzések során készséggé alakulnak.

12.  Csapatszellem: A csapatszellem kialakításához az egyéni érdekek mellőzésével és a közös értékek azonosításával, valamint a célok kijelölésével és figyelmes, gondoskodó attitűd kialakításával érhetünk el.

13.  Egyensúly: A sikeres magatartásformák fenntartása a tudatos önmegvalósításban teljesedik ki, ezért önmagunkat minden élethelyzetben kiegyensúlyozott, biztonságos állapotban kell tartanunk.

14.  Bizalom: Az egészséges önbizalom és a társak iránt tanúsított feltétel nélküli bizalom kedvező előhatást és hosszantartó jótékony-hatékony hatást biztosít a közös problémamegoldásokhoz és célmegvalósításokhoz.

15.  Versenyképesség: A legmagasabb szinten elvárás a versenyképesség kialakítása és fenntartása, annak érdekében, hogy a sikerkövető és sikerközvetítő attitűd széles körben is kiterjedhessen. A versenyképesség hosszútávon is fenntartható a hatékonyság, a csúcsteljesítmény és a felkészültség megőrzésével.



Wooden siker piramisa művészi elvárásokkal (remény és lelkiismeret) kiegészítve - Domokos

 

Mi a siker?

A siker forrása az önbeteljesítés, amikor valóra váltjuk az álmaink, amikor mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból és sikerüljenek a terveink, tevékenységeink.

A kifogáskeresés, panaszkodás és passzivitás helyett cselekedni kell és sikeresen megvalósítani a terveink.

Folyamatosan fejleszteni kell képességeink és készség szintre emelni, ezután idővel hatékonnyá, eredményessé és sikeressé válhatunk. A győzelem csak egy kis pillanatnyi ajándék, a cél a hosszútávú sikerélmény fenntartása.

 

 

John Wooden inspiráló idézetei:

-      "Aki nem csinál semmit, az nem hibázik."

-      "A boldogtalanság olyan állapot, amelyben az ember felismeri önmagát, és nem ostromolják csodálói."

-      "Jobb a jellemed miatt aggódni, mint a hírneved miatt, mert a jellem az, ami valójában vagy, és a hírneved az, amit mások gondolnak rólad."

-      "Nem tudsz élni anélkül, hogy ne tennél valamit valakiért, aki soha nem tud viszonozni."

-      – Az, hogy milyen ember vagy, sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen kosárlabdázó vagy.

-      "Az edző az, aki tud javítani anélkül, hogy haragot keltsen."

-      "Inkább legyen sok tehetségem és kevés tapasztalatom, mint sok tapasztalatom és egy kis tehetségem."

-      "Nem az számít, hogy mit csinálsz, hanem az, hogy hogyan csinálod."

-      "A képesség a szegények gazdagsága."

-      "Kezdetben az embernek mások jogait a saját érzései előtt kell figyelembe vennie, és mások érzéseit a saját jogai előtt."

-      "Nem az a fontos, hogy ki kezdi a játékot, hanem az, hogy ki fejezi be."

-      "A kis részletekből nagy dolgok születnek."

-      "A siker azután jön, hogy felismerted, hogy mindent megtettél, hogy a legjobb legyél."

-      „A siker soha nem végleges, a kudarc nem végzetes. A bátorság is számít."

-      "Ne keverd össze a tevékenységet az eredménnyel."

-      "Az ember jellemének igazi próbája az, hogy mit csinál, amikor senki sem figyel."

-      "A legjobb, amit egy apa tehet a gyerekeiért, hogy szereti az anyjukat."

-      "A képességekkel eljuthatsz a csúcsra, de karakter kell ahhoz, hogy ott tartsd."

-      "A boldogság ott kezdődik, ahol az önzés véget ér."

-      „A példaképnek lenni a legerőteljesebb tanulási tényező, amelyet az apák túl gyakran figyelmen kívül hagynak.”

-      "A legfontosabb dolog a világon a család és a szerelem."

-      "A fiataloknak példákra van szükségük, nem kritikára."

-      „Soha ne keress kifogásokat. A barátaidnak nincs rá szükségük, az ellenségeid pedig úgysem fogják elhinni."

-       Mindig hűnek kell lenned magadhoz.

-      "Tekintsen minden napra a remekművére."

-      "Segíteni másokon."

-      "Élvezd a jó könyveket."

-       Barátkozz meg a képzőművészettel.

-       Fel kell készülni és őszintének lenni.

-      Légy gyors, de ne siess.

-      "Építs menedéket egy esős napra."

-      "Imádkozz és adj hálát minden napért."

-      "Ne hagyd, hogy a múlt túl sokat elvonjon a jelenedből."

-      – Nem programozhatod magad kudarcra.

-      – Hallgass magadra, ha azt akarod, hogy meghallgassák.

-      "Soha ne próbálj jobb lenni valakinél. Tanulj másoktól, és törekedj arra, hogy a legjobb legyél. A siker a jó felkészülés mellékterméke."

-      "Ne hagyd, hogy a megélhetés akadályozza az életedet."

-      "Bármit is csinálsz az életben, vedd körül magad okos emberekkel, akik vitatkozni fognak veled."

-      "Tanulj úgy, mintha holnap meghalnál."

-      "Ne hibáztasd magad. Ez a legrosszabb vereség, amit az ember nagyon sokáig elszenvedhet.”

 

Wooden 4 tanulás-törvénye:

  1. Értelmezd és indokold meg a céljaid! (Explanation)
  2. Mutasd meg, mit szeretnél! (Demonstration)
  3. Másold le helyesen a megfelelő modellt! (Imitation)
  4. Ismételd meg újra és újra, amíg a szükséges készség automatizálódik! (Repetition)

 

 

Miért hasznos a sikerpiramis a művészeti nevelésben?

A professzionális tehetségmenedzsment része a tudatos sikermenedzsment is, amely részeként a menedzser által biztosított folyamatirányítás mind a legmagasabb szintű sikerhez vezető kudarcokat, a helyes önértékelés kialakításának problémáit, mind pedig a folyamatos sikerrel járó önbizalomtúltöltődést és énképtorzulásokat is segít feldolgozni, valamint felhasználni a tudatos továbbfejlesztés érdekében.

 

Az idő sikerpiramisa

A legtöbben szeretnének sikeressé válni az élet legalább egy területén, azonban ez csak a valóban céltudatos és kitartóak kiváltsága, mint amilyenek a művészek is. A nagyvilágban is rendkívül kevés hiteles és jó példa mutatkozik a siker elérésére és fenntartására, de Arnold Schwarzenegger ez egyik ilyen követhető példakép, aki sikeresen vált professzionális sportolóvá, majd színésszé és végül kormányzó politikussá.

A művészek körében a sikeres előadóvá, majd alkotóvá és végül üzletemberré/menedzserré válás a kialakult sztenderd karrierút, ezt jómagam huszonéves koromra teljesíteni tudtam az elszántságommal és céltudatosságommal, úgy hogy nagyon szigorú napirendet állítottam össze magamnak, amelyben minden 5 perces intervallum telve volt.

A külvilágból érkező kritikák szinte már őrültnek állítottak be, amiért a befektetői szemléletem kialakításával képessé váltam még a szórakozást és a társas kapcsolataimat is háttérbe szorítani a céljaim beteljesítése érdekében, amivel a 40es éveim elejére egzisztenciális kiegyensúlyozottságot értem el.

Ez azzal jár, hogy széles körben irigység tárgyává váltak a tevékenységeim és rendszeres gyalázatos támadásokat szenvedek el, amikor erőszakkal kívánják elvenni, amit elértem, valamint hitelteleníteni a szavam és a személyem.

Mivel a jelenlegi sikereim szinte kizárólag saját erőből értem el, teljes ellenszélben, megtanultam a legnehezebb körülmények között és hátráltató tényezők és feltételek mellett is előre jutni, valahogy biztonsággal boldogulni.

A valósághoz hozzátartozik, hogy annyi időt töltöttem az önerőből történő sikerek elérésével, hogy a sikeres közös tervezést, szervezést és megvalósítást jómagam is tanulom még napjainkban is.

Ebben a legnehezebb feladat a hatáskörhöz kötött döntéshozói szerepkörök delegálása a nehezen felépített hírnév megőrzése és a folyamatos sikermegoldások fenntartása mellett.

 

Leegyszerűsítve a siker csak annak jár, aki hajlandó a legtöbb fontos dolgot elengedni és feláldozni érte!

 

A legfontosabb áldozat a szabadidő, amely feláldozásában/beosztásában Benjamin Franklin piramisa segít, kiemelten a tervezés, szervezés és megvalósítás rövid és hosszútávú céljainak kijelölésével.

Gondolatai és szemlélete annyira meghatározó volt Amerikai Egyesült Államok felépítése és továbbfejlesztése során, hogy a legnagyobb készpénzcímlet, a 100 dolláros viseli arcképét.

A kulcsszavai voltak:

-       hatékonyság

-       elhivatottság

-       az idő kompetens beosztásának képessége

-        a fő célok kiemelése

-       a felesleges célok elvetése

Leghíresebb mondása: „Az idő pénz”.

Az idő lehető legracionálisabb felhasználása érdekében Franklin kidolgozta saját tervezési és célelérési rendszerét, és egész életében ezt használta, amit ma Franklin-piramisnak nevezünk.

A piramis kialakítása alapelvek segítségével történt, amely meghatározta Franklin életszemléletet is:

-       Önmegtartóztatás. Az élet minden területén mértékletességet kell gyakorolni!

-       Csend. Kizárólag a legfontosabb mondanivalót, vagy üzenetet adjuk közre, az idő többi részében gyakoroljuk a csendet, amely eredményes és sikeres gondolatokat ébreszt.

-       Elrendelés. Mindennek és mindenkinek megvan a maga ideje, helye, haszna és hasznosulása.

-       Bizalom. Bízni kell abban, hogy képessé válunk elvégezni a feladatainkat és elérni céljainkat, ezért bízzunk magunkban és társainkban is.

-       Óvatosság. Az élet minden területén gyakoroljunk óvatosságot, mindig legyünk előrelátóak, elővigyázatosak, elfogadóak, felkészültek, takarékosak és megfontoltak!

-       Szorgalmasság. A szabadidőt mindig nagy odafigyeléssel, alázatosan és szorgalmasan töltsük!

-       Őszinteség. Az őszinteség és tisztesség a kölcsönös bizalom és a hosszútávú fennmaradás alapja.

-       Igazságszolgáltatás. Mindig igazságosan és helyes módon gondolkodjunk és viselkedjünk!

-       Moderálás. Visszafogottan és türelmesen reagáljunk a sértésekre, támadásokra és hiányosságokra.

-       Tisztaság. Alakítsunk ki szellemi, érzelmi, lelki és fizikai rendezettséget és tisztaságot.

-       Nyugalom. Az értelem fokozásával, az érzelmek mérséklésével, a lelkiismeret meghallgatásával és a vágyak beteljesítésének késleltetésével valódi teljesértékű nyugalmi állapot érhető el.

-       Irányítás. Irányítsuk gondolatainkat, ösztöneinket, testünket, érzelmeinket és lelkiismeretünket!

-       Szerénység. Igyekezzünk a legnagyobb tanítóktól és példaképektől tanulni, őket követni és utánozni!

 

A Franklin-piramis szerkezete


A Franklin-piramis szintekből áll, amelyek egy-egy konkrét célt határoznak meg:

1. szint: Életértékek

Ez a szint az egész piramis alapja, tehát az életértékekre építhetjük fel az életünket.

Az életértékek azonosításának legfontosabb kérdései:

-       Miért élek?

-       Hogyan szeretnék élni?

-       Milyen szerepet kívánok vállalni?

-       Kinek vagyok hasznos?

-       Hogyan vagyok hasznos?

-       Miben vagyok hasznos?

-       Mi az életcélom?

-       Mi az életutam?

-       Mi az életművem?

-       Mi az örökségem?

-       Mit vagyok hajlandó feláldozni a céljaimért?

-       Mi a fontossági sorrendem/mik a prioritásaim?

2. szint: Globális cél

Az az alapértékek rögzítése után tudatosíthatjuk a globális célt, amely tartalmazza a lehetőségeinket, erősségeinket, gyengeségeinket, veszélyeinket, elvárásainkat, feltételeinket, szükségleteinket, igényeinket és az elérni kívánt eredményeket. Mi művészek a hírnév kiterjesztésével érjük el, hogy híressé váljunk akár az egész világon és prémium minőségű előadásokat, hangversenyeket valósítsunk meg, valamint olyan műveket alkossunk, amelyeket a kortársaink készséggel interpretálnak, a közönség pedig örömmel fogad, így biztosítjuk a hosszútávú fennmaradást.

3. szint: Általános terv

Az általános terv a globális célra épül és a tervezés tevékenységeivel segít elérni a céljainkat.

Ahhoz, hogy professzionális művésszé váljunk, először azonosítanunk kell azt a művészeti ágat, vagy formát, a zenében a hangszert, amelyben bizonyítottan tehetségesek vagyunk.

Ezután alap-, közép- és felsőfokon is el kell, hogy végezzük az iskoláinkat, majd ki kell alakítsuk a saját stílusunkat, repertoárunkat, portfóliónkat, célközönségünket, kapcsolati hálónkat és hírnevünket.

4. szint: Hosszú távú terv

A hosszútávú terv egy stratégiai terv, amely 3-5 évre, de akár 15-20 évre is szólhat, az összes fontos lépés, határidő, szerep- és hatáskör, felelősség és felelős, valamint sikertényező tudatosításával.

Ha szeretnénk 15 év múlva világhírű zeneművészekké válni, akkor azonosítanunk kell azokat a kulcstevékenységeket és szereplőket, akik hozzásegíthetnek ehhez a tervünkhöz, amellyel beteljesíthetjük álmainkat.

5. szint: Rövid távú terv

A rövidtávú terv taktikai terv, amely 2-3 évre rögzíti a feladatainkat, amelyek között szerepelnek a hosszútávú tervezés tevékenységei is, mint amilyenek a versenyek és hangversenyek, vizsgák és tesztek, valamint interjúk és promovideók megvalósításához szükséges feladatkörök és azok rövid távú feladatai.

6. szint: Napi terv

A napi terv egy operatív terv, amely egy teljes tárgyévre, azon belül félévekre, negyedévekre, hónapokra, hetekre és napokra bontja le a fontosabb teendőket.

Általában heti ciklusokban vannak beosztva a teendőink, így valószínűleg a hétfők és az aznapi teendők is mindig egyezni fognak, ugyanúgy a keddek is és így tovább…

Tehát az adott napon az aznap szükséges és a következő napra igényelt feladatokat szükséges csak elvégezni, az előzetesen lejegyzett beosztás/felosztás szerint, fontossági sorrendben.

 

A hagyományos sikerprogramok négy lépése:

1. Határozd meg céljaid (tudd, hogy mit akarsz)!

2. Cselekedj (lépj előre a céljaid felé)!

3. Értékelj (mérés-értékeléssel és továbbfejlesztéssel kerülj közelebb a céljaidhoz)!

4. Cselekedj újra és újra (válts nézőpontot, szemléletet, amíg el nem éred a céljaid)!

 

Infokommunikációs korunk legnagyobb kihívásai 4 pontban:

1. Köd (információs zaj, vagy túl sok választási lehetőség miatt nem tudunk dönteni)

2. Futópad (felesleges tevékenységek miatt elfoglaltak vagyunk, de nem jutunk előre)

3. Kudarcérzet (mások álmait követjük, azokkal hasonlítjuk össze a sajátjainkat, vagy elérhetetlent álmodunk)

4. Próbálkozás (csak próbálkozunk, de nem valósítunk és változtatunk meg semmit és nem sikerül semmi)

 

Az átlagos módszerek, eszközök, hozzáállás és szemlélet átlagos eredményeket hoz és csak átlagos életet biztosít, amilyen az átlagos tanítóktól származó jelmondatokkal érhető el:

-        Ha negatív gondolataid vannak, csak gondolkodj pozitívan!

-       Bízz magadban!

-       Tűzz ki célokat!

-       Bármire képes vagy!

-       Akármit elérhetsz!

 

Sajnos ezek a jelmondatok megtévesztőek, mert csak akkor igazak, ha megfelelő erőforrásokat rendelünk hozzájuk, idő, pénz, energia, kapcsolatok és kitartás tekintetében.

 

A sikerút 3 lépése:

1.     hisznek benned

2.     hiszel másokban

3.     hiszel magadban

 

Tehát először a szüleid, társaid, vagy tanáraid felfedezik a tehetséged és hisznek benned, majd bátorítanak is, hogy szorgalommal és kitartással fejleszd magad a legmagasabb szintre.

Ezután hozzád hasonló tehetségek társaságát keresed, akikben hiszel és együtt valami csodálatos és hatalmas küldetést visztek véghez, teljesítetek be.

Miután begyakoroltad a sikeres megvalósítást elkezdesz hinni önmagadban és erősödik az önbizalmad is.

 

Az engedélypiramis 7 lépése a hét minden napjára

(Noah St. John „A siker titkos kódja: 7 láthatatlan lépés az egészséghez és a boldogsághoz” című könyve alapján)

Az engedélypiramis 7 lépése


1. lépés Afformációk

Az afformációk kulturális sokk segítségével átváltoztatják a gondolkodásunk és a szemléletünk negatívról pozitívra.

Segítenek a negatív hatások pozitívvá konvertálásában is. Megerősítéséket használ arra, hogy sikerüljön kialakítani a gyors – akár azonnali – döntés-meghozatali gyakorlatot.

 

2. lépés Szerető tükrök és biztonságos kikötők

Ezzel a lépéssel képessé válunk felismerni, elemezni és felhasználni a korlátlan erőforrás-lehetőségeinket, illeszkedési pontjainkat és támogatóinkat. A szerető tükrök megerősítenek a vágyaink elérésében, a biztonságos kikötők pedig valódi kapaszkodókat biztosítanak a céljaink megvalósításában.

 

 3. lépés Támogató rendszerek

A sikerhez vezető úton kiemelten fontos a jótékony-hatékony ökoszisztémák kialakítása, tehát olyan keretrendszereké, amelyek – az emberi test működtetői rendszereihez hasonlóan – kiegészítik és támogatják egymást.

 Ezek célja, hogy minimális költségek mellett maximális hatékonyságot és sikert érjünk el.

 

4.     lépés Cél szabad zóna

Ezzel a lépéssel azonosítható, hogy a céljaink, terveink, álmaink, vágyaink hogyan illeszkednek a szükségleteink, igényeink, feltételeink és elvárásaink keretrendszerébe.

A célcsere műveletek segítségével meghatározható, hogy a céljaink valóban a saját személyes, vagy szakmai előmenetelünkhöz, saját magunk által kijelölt célok, vagy mások által nekünk, vagy saját maguknak kijelöl célok csupán, amelyeket kényelemből saját magunk számára is kijelöltünk és elfogadtunk.

 

5.     lépés "Kit próbálok megvédeni, megbüntetni vagy kitől tudok kérni?"

Ezután a lépés után képessé válunk felismerni olyan élethelyzeteket, amikor öntudatlanul, önvédelemből visszatartjuk magukat, vagy másokat szándékozunk hibáztatni és megbüntetni a saját képtelenségeink, kifogásaink, kudarcaink, tehetetlenségünk és elégtelenségeink miatt.

 

6.     lépés Tanulj meg nemet mondani!

A felnőttkor elérésével hosszú időn keresztül begyakoroltatják velünk a kiszolgáltatottságot, az önállótlanságot, a függést, a szolgalelkűséget és az alárendeltséget. Ezzel elveszítjük azt a képességünket, hogy ellentmondjunk másokat, hogy védettek maradjunk mások érdekeivel, kihasználtságával szemben és hogy valóban a saját életünket élhessük a saját értékeink szerint.

Azzal, hogy megtanulunk nemet mondani, egyszerre képessé válunk a saját sikerutunk alapköveit lerakni, saját álmainkat és céljainkat előrevenni, megalapozni a hosszútávú fennmaradásunk és a jó felé tartó jövőnk.

 

7.     lépés Találd meg a miérted és a hogyanod!

A valódi küldetésed az, hogy megtaláld a miérted és a hogyanod, tehát hogy tudatosítsd magadban és másokban is, miért szeretnéd elérni a sikert és azt hogyan szándékozol megvalósítani.

Ezzel olyan beteljesíthető álmokat, vágyakat és célokat fogsz tudni kijelölni, amelyek megvédenek a depressziótól, a haszontalanságtól, a szerepnélküliségtől, a haragtól, a békétlenségtől, a kétségbeeséstől, az unalomtól, a passzivitástól, az inspirálatlanságtól és a motiválatlanságtól.

 

 

Fontos, hogy akár vezetőként, előadó-, alkotóművészként, vagy művésztanárként is megismerjük a korszerű professzionális sikermenedzsment lehetőségeit annak érdekében, hogy a növendékeinket, intézményünket és önmagunkat is jótékony-hatékony eszközökkel, módszerekkel, tudással és tapasztalattal képessé váljunk továbbfejleszteni. A művészi siker piramisai című blogbejegyzésem ennek néhány szegmensét mutatta be.

 

 

Ha bármilyen kérdésed, kérésed, vagy észrevételed van,

keress fel bátran, minden segítséget készséggel megadok!

 

 

 

Legyen az idézhető mottónk:

”A múlt értékeit, a jelen eszközeivel, a jövő szépségéért!”

Domokos // 2022

 

Ha további segítségre van szükséged, ennek a blogbejegyzésnek

a teljes változatát ebook és podcast formában is elérheted.

 

Hasznos kiegészítő információkért rendeld meg az alábbi tananyagokat:

Karrierépítés zenészeknek promovideo

Karrierépítés zenészeknek digitális tananyag

 

Kultúramarketing promovideo

Kultúramarketing digitális tananyag

 

Kultúramenedzsment promovideo

Kultúramenedzsment digitális tananyag

 

Amennyiben bármilyen probléma, kérdés, vagy kérés merül fel, keress fel bátran, mindenben segítek!

Extra tartalmak eléréséhez iratkozz fel YT csatornámra és like-olj a Facebookon!

 

Debrecen, 2023. Május-2024.Február                                              Domokos János Antal

Trombitaművész-tanár, Karmester,  Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró, Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,      a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője