Fordító - Translate

DOMOKOSMUSIC

DOMOKOSMUSIC Ars Poetica: Zeneszerzői küldetésem, hogy új hangvételű - Smooth Art stílusú - művek komponálásával befogadhatóbbá tegyem...

2020. június 14., vasárnap

Itt az év vége, eljött végre a VAKÁCIÓ!!! 🤩👨🏻‍🏫 👩🏻‍🏫🙋🏻‍♂️ 🙋🏻‍♀️🎤 🎧🏖🚤♻️

Itt az év vége, eljött végre a VAKÁCIÓ!!! 🤩👨🏻‍🏫 👩🏻‍🏫🙋🏻‍♂️ 🙋🏻‍♀️🎤 🎧🏖🚤♻️

2020. május 25., hétfő

Karrierépítés zenészeknek - Zenei karrier // MŰVÉSZI ZENE KÖR 😎🤑👩‍🎓 👨‍🎓🤳🎤🎼 🎹 🥁 🎷 🎺 🎸📊🆘🎯


Karrierépítés zenészeknek - Zenei karrier // MŰVÉSZI ZENE KÖR 😎🤑👩🎓 👨🎓🤳🎤🎼 🎹 🥁 🎷 🎺 🎸📊🆘🎯


Megjelent a zenészek karrierépítését segítő videónk, amelyben elérhetővé tesszük tematikus online tananyagunkat is!




Ha szeretnél segítséget kapni, mert:
-          Előadóként és/vagy Alkotóként is fejlődni szeretnél
-          minőségi munkát és nagyobb megbecsülést szeretnél
-          hatékony vállalkozást és hasznos szerepvállalást indítanál
-          jövedelmező üzletet és támogató kapcsolati hálót alakítanál
-          biztonságos befektetést és fenntartható anyagi függetlenséget szereznél
Keress fel elérhetőségeinken, mindenben készséggel segítünk!


2020. április 29., szerda

MŰVÉSZI ZENE KÖR helyzetjelentés a Koronavírus árnyékában

MŰVÉSZI ZENE KÖR helyzetjelentés a Koronavírus árnyékában


Az idei évadunk is - a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megvalósuló - Tematikus Élményhangverseny-sorozat Fúvósokra címmel indult, amely első alkalma Február 18-án az Újkerti Közösségi Házban került megrendezésre a Művészi Zene Kör szervezésében.
Sajnos a – kialakult helyzet miatt – a következő előadást Április 15-én már nem tudtuk megtartani, így a Kortársművészek Kortársművészetben élményhangverseny-sorozatunk Március 11-i és Május 13-i előadása is elmaradt.
Jazz Five zenekar tavasszal tervezett - külföldi és hazai állomásokat is érintő – élménykoncert-turnéja is később kerül megszervezésre.
A szervező Művészi Zene Kör - művész-tanárai, a közreműködő művészek és művésztehetségek, valamint az Újkerti Közösségi Ház rendezőcsapata – nevében, ebben a formában szándékozunk támogatásunkat kifejezni a közönség felé.
Továbbra is biztosítjuk a magaskulturális tartalmakat számukra, jelenleg online formában, később pedig személyesen is, a megszokott formában.
Az elmúlt hetekben családi videóinkkal kedveskedtünk közönségünknek, amelyekben három gyermekünk is aktívan közreműködött, báb- és hangszerjátékkal:
Itthon vagyok
Emlék
A videóink legfőbb üzenete, hogy otthoni körülmények között is megfelelő lehetőség van az alkotásra, ennek eredményeképpen felkerült a 100. videó is a csatornára:
Veled

Kívánjuk, hogy tartalmaink sok örömet és élményt adjanak, személyes üzenetünkkel kívánunk kiváló egészséget és türelmet mindenkinek:

Aki tud, maradjon otthon és alkotásaival gazdagítsa a közösséget, valamint hallgasson sok művészi zenét!

A Tánc világnapja alkalmából készítettünk egy új videót! 🤩👨‍👩‍👧‍👦✌️🏡🎧 🎼 🎹♻️ ✅

A Tánc világnapja alkalmából készítettünk egy új videót! 
🤩👨👩👧👦️🏡🎧 🎼 🎹♻️ ✅


2020. április 21., kedd

2020. április 10., péntek

Digitális köznevelés új utakon 👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅


Digitális köznevelés új utakon

👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅

 

DIGITÁLIS KÖZNEVELÉS! NAHÁT!! VÉGRE!!!

            Ezek voltak az első gondolataim, amikor a Koronavírus világjárvány miatt – megkésve ugyan – de hazánkban is bezártak az iskolaépületek kapui, de nem a tantermek!

Azok új lehetőségeket mutattak a pedagógusoknak, tudásuk megváltozott formában történő megosztására és, ami még fontosabb: a közösségek új típusú tematikus szegmentálására és emberibb digitális összetartására.

Erről a jelenségről már többször írtam:

Köznevelés a digitalizáció küszöbén

A digitális kultúra szerepe a köznevelésben

Digitális közösségépítés a köznevelésben

Ebben a folyamatban – gyermekeim, növendékeim, feleségem, kollégáim és barátaim okán - erősen érintett vagyok, ezért több helyről is áramlanak irányomba az információk, az új tapasztalatok, viselkedési minták és szokások. Alkotó- és előadóművészként már a kezdetektől hozzászoktam a változásokhoz, ezért művésztanári tevékenységeimben is gyorsan megoldást kellett találnom a kommunikáció és a kapcsolattartás leginteraktívabb formáinak bevezetésére, annál is inkább, mert – vezetői utasítás szerint – erre fél napom volt.

Már a legelső órákban felmértem a szülők és a növendékek körében elérhető és legkedveltebb digitális eszközöket, valamint a kapcsolattartási igényeket.

Miután azt láttam, hogy a legtöbb fiatal szülő - hozzám hasonlóan - többféle funkciójú eszközt és azokhoz natívan illeszkedő információ-megosztási formát is előszeretettel használ, kialakítottam a legkevésbé megterhelő, interaktív megosztási-visszacsatolási módszert.

Azt tapasztaltam, hogy a LIVE oktatásra semmi esély sincsen, ugyanis a közismereti oldalon olyan mennyiségű tananyag-feldolgozást írtak elő a növendékeknek, hogy a zenetanulásra, de még a szabadidős játékokra sem maradt idejük, ami az első hetekben rengeteg feszültséget okozott és rövid távon is már kedvezőtlenül hathat az érzelmi és spirituális egyensúlyra. Ez a forma egyelőre a munkaközösségi értekezletek konferenciabeszélgetéseit tartalmazza.

            Az ONLINE kapcsolattartás mind a tantestület, mind a szülők és növendékek körében nagyon fontossá vált, azonban az oktatási felhasználása ennek a módszernek kedvezőtlen, a szülők és a növendékek szabadidőhiánya miatt.

Ez azt jelenti, hogy a szülők munkaügyi és háztartásbeli elfoglaltságai miatt azok a növendékek, akik nem rendelkeznek saját eszközökkel és csatolt email fiókkal képtelenek az online oktatástól elvárható azonnali interaktivitással elvégezni a gyors lejárati határidős feladataikat.

            A legjobban bevált forma az OFFLINE feladatvégzés lett, ugyanis ezzel biztosíthatóvá vált a szülők és növendékek korábbi szabadsága, amely révén eldönthetik, mikor szándékoznak egy bizonyos feladattal foglalkozni és az abban meghatározott digitális beszámolót elkészíteni és elküldeni ellenőrzésre, valamint értékelésre.

Az első hetektől kezdve ez a módszer nálunk nagy hatékonysággal működik, amely részemről – a folyamatos tartalomalkotás, tehetségkövetés, segítés, támogatás, elemzés, értékelés és proaktív tervezés mellett – a lehető legszemélyre-szabottabb írásbeli kommunikációt várja el.

 

A digitális kommunikációs igények eloszlása tanszakunkon

 

            Mind érzelmi, mind spirituális intelligenciám legtöbb érzékét szükségessé vált felhasználnom ebben a megváltozott oktatási környezetben, amelyben a legtöbb pedagógus még keresi a leghatékonyabb és legbiztonságosabb platformokat.

Számomra ez a tevékenység nem okozott gondot, hiszen fokozott digitális tudatossággal vezetem a családomat, menedzselem a művésztanár kollégáimat és segítem a környezetemben élőket, azonban a rám nagymértékben jellemző filantróp magatartás testbeszéd nélküli kifejezése elég idegen.

Ki kellett találnom tehát, hogyan érzékeltethetném a korábban megszokott támogató attitűdömet az írásos visszajelzéseimben, értékeléseimben is úgy, hogy az megfelelően illeszkedjen a közösségi oldalak szöveges üzenetek hétköznapi stílusához, de mégis tartalmazza az általam képviselt magaskulturális értékeket.

A legmeglepőbb példát az egyik gyermekem idősebb tanárnője nyújtotta, aki – amellett, hogy korát meghazudtolóan professzionálisan ismeri és kezeli a digitális személyes és oktatási platformokat – még szöveges írásaiban is olyan nagyfokú emberségességgel kommunikál, amit csak hosszú évek alatt lehetséges begyakorolni.

            Ahhoz, hogy megfelelő hatékonysággal képesek legyünk a digitális köznevelés elvárásainak megfelelően elengedhetetlen egy digitális ökoszisztéma kialakítása és biztonságos üzemeltetésének fenntartása, amely nem csak egy PC, vagy laptop és az azokon megnyitott közösségi oldalak, videomegosztók és hivatali levelezésekből áll.

A legfontosabb, hogy minden eszközt rendeltetésének megfelelően tanuljunk és tanítsunk meg használni, ez esetben a digitális oktatás a legnagyobb hatásfokkal, a legnagyobb hasznosulással és nem utolsó sorban legnagyobb élményfaktorral lesz képes érvényesülni.

Digitális oktatás – Kép forrása: schoolevolutionarystages.net

           

A digitális köznevelés keretrendszere az alábbi szegmensek átgondolását igénylik:

-          felhasználói személyes infrastruktúra, eszközök és platformok

-          felhasználói intézményi infrastruktúra, eszközök és platformok

-          intézményi digitális kommunikációs gyakorlat és protokoll

(folyamatosság, hatékonyság, pozitivitás, sikerkövetés, tartalomtematika, információmegosztás, interaktivitás, biztonság)

-          intézményi digitális edukációs gyakorlat és protokoll

(mérés, elemzés, értékelés, visszacsatolás, továbbfejlesztés, hasznosulás, értékmegosztás, individualitás, projekt, közösség, képernyőidő, offline-online-live)

-          szakmai digitális attitűd és személyes digitális önállóság

-          lelkiismeretileg helyes döntések konvertálása a digitális térbe

-          korszerű tudás és naprakész tapasztalatok megszerzése és közreadása

-          támogató tartalomalkotás a hatékonyabb megértés és elsajátítás érdekében

 

Ahhoz, hogy a digitális oktatást megfelelő hatékonysággal menedzselhessük,

a legfontosabb 10 kérdést mindenképpen szükséges megválaszolni:

1.      Hogyan gondolkodjunk a digitális köznevelésről?

2.      Hogyan mérjük és zárjuk ki a zavaró tényezőket?

3.      Hogyan menedzseljük digitális tevékenységeinket?

4.      Hogyan tudatosítsuk a látens digitális szabályokat?

5.      Hogyan határozzuk meg a szükséges képernyőidőt?

6.      Hogyan tegyük személyesebb élménnyé az oktatást?

7.      Hogyan tegyük biztonságosabbá az online jelenlétet?

8.      Hogyan tegyük interaktívabbá a digitális kommunikációt?

9.      Hogyan alakítsuk ki digitális szokásainkat, hagyományainkat?

10.  Hogyan határozzuk meg a feladathoz natívan a digitális eszközt?

 

            A jelenleg kialakuló helyzet alapvetően megváltoztathatja az oktatásról történő kollektív gondolkodásunkat, amely a lelkiismeretileg helyes döntések új iránya felé terelheti a személyeket és a közösségeket is, amennyiben az önállóság, a szabad gondolkodás, a friss ötletek, a hatékonyabb megvalósítás, a társadalmi szerepvállalás és a fokozott hasznosulás jellemzi majd a tudásátadást. A Koronavírus öröksége tehát pozitív hatást is gyakorolhat hosszú távon a köznevelésre, amelyek kulcsszavai az alábbiak lehetnek:

-          automatizáció

-          mesterséges intelligencia

-          adatelemzés

-          tartalomalkotás

-          kultúramarketing

 

De ezekről majd később…

 

Addigis kitalálhatjuk, hogyan leszünk képesek a régi rossz szokásainkat leküzdve

kilépni a valódi digitális köznevelésbe!

           

Debrecen, 2020. Április 10.

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője

2020. február 9., vasárnap

MZK Programajánló 2020 Tavasz 🤩 👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫💬🎤 🎷 🎺 🎹 🎸 ♻️ ✅


MZK Programajánló 2020 Tavasz 🤩 👩🏽‍🏫  👨🏽‍🏫💬🎤 🎷 🎺 🎹 🎸 ♻️ ✅
            Az idei évadunk is - a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megvalósuló - Élményhangverseny-sorozattal indul, amely Február 18-án és Április 15-én 10:00-tól az Újkerti Közösségi Házban kerül megrendezésre a Művészi Zene Kör szervezésében, Tematikus Élményhangverseny-sorozat Fúvósokra címmel.
A program része a fa- és rézfúvóshangszerek bemutatása és népszerűsítése az infokommunikációs kor generációi számára, akik az esemény alkalmával - a korszerű módszerekkel történő naprakész tudásanyag közreadása mellett - kipróbálhatják a meghatározó hangszertípusokat.
Az esemény kiemelt érdekessége, hogy a többdiplomás művésztanárok mellett különböző életkorú kiemelkedő tehetségek is bemutatkoznak.
A belépés és a parkolás is ingyenes, a kiemelkedő tehetségek részére támogatás felajánlható.
Szintén a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával 2020. Március 11-én és Május 13-án 10:00-tól az Újkerti Közösségi Házban folytatódik a Kortársművészek Kortársművészetben élményhangverseny-sorozatunk, amely társadalmi szerepvállalása, hogy a közönség személyes kapcsolatba kerülhessen a kortárs alkotóművészekkel, akik ingyenesen, élménygazdag környezetben, befogadható módon és széles körben közvetítik a kortárs magaskultúrát.
Az elmúlt tízenegy év nagysikerű műsorai mellett idén is folytatódik a Jazz Five Élménykoncert-sorozata, amely érdekessége az egyedi Ecoustic jazz és Székely jazz programok továbbfejlesztése, valamint vadonatúj zenei élményekkel is várják a minőségi szórakozást választó közönséget.
            A korszerű hangszertanulásra, sokoldalú fejlődésre vágyók és a közösségi zene iránt érdeklődők számára az egyedi zeneoktatási módszerrel működő Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia művésztanárai az idei évadban is biztosítanak tematikus élményedukációs előadásokat és bemutatkozási lehetőségeket az előzetesen meghirdetett tehetségmenedzselési és gyakornoki programjaik szerint.
Köszönjük az eddigi sajtótámogatásukat és szeretettel várjuk Önöket továbbra is rendezvényeinken!

2020. január 18., szombat

Kortársművészek Kortársművészetben Élményhangversenysorozat 2020

Kortársművészek Kortársművészetben Élményhangversenysorozat 2020


2020. Március 11. 10:00
Újkerti Közösségi Ház

2020. Május 13. 10:30 
Újkerti Közösségi Ház

ZENE – VERS - RAJZ
a belépés és a parkolás is INGYENES!

A programcsomag különlegességei:
- Kezdőprogram: Domokos János Antal zeneműveinek bemutatója művésztanárok előadásában
- A programban a kiemelkedő tehetségek és a művész gyakornokok kortárs zeneműveket adnak elő, versek és korszerű rajzok kíséretében
- Záróprogram: JAZZ FIVE élménykoncert

Közreműködnek:
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művészpartnerei
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR gyakornokai
- kiemelkedő művésztehetségek 

Támogatók:
- NEMZETI KULTURÁLIS ALAP
- Debreceni Művelődési Központ
- JAZZ FIVE projektzenekar
- ARTISTIC MUSIC Kottakiadó
- Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia


Intézményi oldal: http://almakademia.blogspot.hu/

Tematikus Élményhangverseny-sorozat Fúvósokra - 2020

Tematikus Élményhangverseny-sorozat Fúvósokra - 2020


Február 18. 10:00 - Április 15. 10:00 Debrecen Újkerti Közösségi Ház, a belépés és a parkolás is INGYENES!

Közreműködnek:
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR művészpartnerei
- a MŰVÉSZI ZENE KÖR gyakornokai
- kiemelkedő művésztehetségek
Támogatók:
- Nemzeti Kulturális Alap
- Debreceni Művelődési Központ
- JAZZ FIVE
- ARTISTIC MUSIC Kottakiadó
- Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
csatlakozás: https://www.facebook.com/events/1664090963732666/
támogató LIKE: https://www.facebook.com/MUVESZIZENEKOR

Szervezeti oldal: http://muveszizene.blogspot.hu/
Zenekari oldal: http://jazzfiveband.blogspot.hu/
Intézményi oldal: http://almakademia.blogspot.hu/
Kiadói oldal: http://artisticmusic-arm.blogspot.hu/
Szerzői oldal: http://domokosmusic.blogspot.hu/

Reputáció a köznevelés kriptovalutája 👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅


Reputáció a köznevelés kriptovalutája

👩🏽‍🏫 👨🏽‍🏫📚 📖 🛤🌄♻️ ✅

 

            Az elmúlt időszakban sokat gondolkodtam milyen újabb hasznos témában oszthatnám meg gondolataim és arra jutottam, hogy a 2019. évet leghasznosabban szintetizáló téma a Belső Ellenőrzés lehet, hiszen ez az alapja az Önértékelést követő Minősítésnek, amelyek így együtt a Tanfelügyelet meghatározó szegmensei.

Mivel a teljes Intézményi Önértékelésben korábban csoportvezetői szerepet vállaltam, mára jelentős tapasztalati többlettel rendelkezem az Intézményi, az abból táplálkozó Vezetői és természetesen a Pedagógus Önértékelések területén is, amelyek segítségével folyamatosan fejlődhetek szakmai és személyes téren is.

Az idei év legfontosabb eseményei között az általános iskolai és a művészeti iskolai tanfelügyeletek szerepelnek a személyes gyakorlatomban, amelyek feltárták a legfőbb intézményi hiányosságokat, külön a közismeret és külön a művészeti területen is, hiszen két különböző tanfelügyeleti eljárásban is részt vettünk.

Ezek a közismereti és művészeti szegmentálással lefolytatott tanfelügyeleti ellenőrzések lehetőséget biztosítottak, hogy megismerjük a külső perspektívából érkező jelzéseket és megfigyelési eredményeket, amelyek segítségével azonosíthatóvá - és Intézményi Intézkedési tervben rögzíthetővé - válnak a fejlesztendő területeket.

A legkiemeltebb területként minden esetben a megbecsültség-érzet, tehát a reputáció fenntartása mutatkozott meg, ami számomra is meglepetést okozott, hiszen személyes nézőpontomból is ezt érzem a legnagyobb gyengeségnek.

A személyes beszélgetések alkalmával a feladatellátást negativizáló tényezőket elkerülöm, annak érdekében, hogy a sikerkövető attitűdöm megőrizhessem, de a papír alapú visszajelzésekben minden szerepkörben megjelentek.

Kiderült, hogy az általam kellemetlen mellékhatásként tapasztalt reputációs hiányosság jelen van a legtöbb generációnál, a legtöbb szinten és gyakran kedvezőtlen élethelyzeteket teremthet, vagy esetleg veszélyessé is válhat, ami meghatározó fluktuációs folyamatot idézhet elő a köznevelési intézményeknél.

Vezetői szemszögből érdemesnek tartom ezeket az intézményi exitpontokat meghatározni, hiszen segítségükkel a válságmenedzselés hatékonnyá tehető, konkrétabban fogalmazva érzékelhetővé válik a szenvedésben, vagy kedvezőtlen munkakörülményekben érintett munkatárs azon szándéka, hogy tudását és tapasztalatát egy másik intézményben, vagy másik pályán kamatoztatná.

A munkatársak perspektívájából nézve az exitpont akkor következhet be, amikor a befektetett energia, idő, kapcsolatok és pénz már nem térül meg a munkavégzés során és ezt a kiszolgáltatottsági helyzetet az érintett szándékozik a lehető leggyorsabban megszüntetni.

Ezt a szándékot akár el is fogadhatnánk, azonban vezetőként sokat tehetünk a megelőzése és annak érdekében, hogy a folyton változó körülményekben legalább a humánerőforrás területén biztonsági kapaszkodókat alakíthassunk ki.

Minden intézmény érdeke, hogy a képzett munkatársakat továbbképezze és az így megszerzett tudást az intézményen belül hasznosíthassa, amely feltétele a személyes exitpontok meghatározása és a fluktuáció megelőzése.

A korábbi gyakorlatban ezeket a válsághelyzeteket vezetői karizmatikussággal, esetleg kedvességgel is meg lehetett oldani, de ahogy a világszükségletek és a munkavállalói igények változnak - a kompenzálás érdekében – a kriptovaluták felhasználása is szükségessé válhat.

Mik lehetnek ezek a kriptovaluták?

Véleményem szerint a reputáció a köznevelés kriptovalutája, amely többféle valutanemmel is rendelkezhet, de ezekből a legfontosabbakat emelném ki, de juthat belőlük minden egyes napra J

-          személyes

-          közösségi

-          egyéni

-          szakmai

-          nyilvános

-          offline

-          online



… tehát érkezhet a fenntartótól, a vezetőtől, a kollégáktól, a szülőktől, a gyermekektől és a külső partnerektől, vagy egyéb érintett szereplőktől, passzívan, aktívan és interaktívan is.

Az infokommunikációs korban a hírnév és a megbecsültség kialakítása és védelme talán a legfontosabb tevékenységeknek számítanak, emiatt a reputáció fogalma kiemelten értékessé vált, amely mindkettőt szintetizálja.

Korábban már taglaltam, hogy a köznevelési intézmények esetében mennyire fontos a felhasználói-, a munkáltatói- és a tehetségmárka szegmentált kialakítása, de a reputációval történő értékmegosztás még ennél is fontosabb lehet, hiszen ez határozza meg a látens – főleg erkölcsi és szellemi – forráselosztások minőségét és mennyiségét.

Mivel a különböző intézményi szegmenseknek különböző reputációra van szükségük az élményfeldolgozás is eltérően – a korábbiakhoz képest személyre szabottabban – zajlik, tehát vezetőként fontos a történések naprakész nyomon követese és a változások korszerű menedzselése, egyszóval az élménymenedzselés.

Egy egyedi élménymenedzselési gyakorlat kialakításával az intézmény szervezeti kultúrája könnyen korszerűsíthető, amely elengedhetetlen a hosszútávú fennmaradás érdekében, hiszen egy intézmény korszerűségét nem (csak) a felhasznált módszerek és eszközök fejlettsége és aktualitása határozza meg, hanem a tanulási és tanítási folyamatokban megélt élménytöbbletek, amelyek megmutathatják az intézmény valódi dimenzióit.

Természetesen az átadott tudást felhasználó gyermekek és a tapasztalatokat azonnal hasznosító szülői partnerek elvárásai is túlmutathatnak azon, amit egy hagyományos köznevelési intézmény nyújthat számukra.

A lelkiismereti határon túlmutató kérések teljesítésének eldöntéséhez kiváló támpontot nyújthat egy intézményi etikai kódex, amely minden fontosabb kizáró okot hivatkozási alapként tartalmazhat.

Az ilyen esetek előfordulásának redukálása érdekében szintén a megelőzés lehet a legjobb taktika, ugyanis a szükségtelenül kiterjedt személyes igények teljesítése megrengetheti a fenntartott kedvező intézményi kondíciókat és hatására tömeges többletelvárások jelenhetnek meg nagyon rövid idő alatt, amelyeket az intézmény értelemszerűen nem képes teljesíteni, ezért a hírneve széles körben is támadások célpontjává válhat.

A kiemelt partnerek esetében azonban pontosan az ellenkezője tapasztalható, hiszen ők többletszerepvállalásaikkal sokat lendítenek az intézményi hírnév és megbecsültség – tehát együtt a reputáció – kiterjesztésében és gyakran az intézmény ezt a tevékenységet szűkös lehetőségeit figyelembe véve kevésbé képes kellően viszonozni.

Esetükben is kiváló értékközvetítési módszer lehet a viszont-reputáció, mint meghatározó kriptovaluta multiplatformos alkalmazása, amellyel az érintettek megfelelő figyelemhez és széleskörű érdeklődéshez juthatnak, ezáltal megjelenésük vonzóbbá és jelenlétük erősebbé válhat, összességében pedig társadalomkulturális tekintetben is példaértékűvé, valamint natívabb illeszkedésűvé fejlődhet szerepvállalásuk.

            A megyeszékhelyeken és nagyobb városokban – a 6 éves korosztály beiskolázása ellenére, vagy pont annak okán – erősödhet a verseny a köznevelési intézmények között. Ebből a versenyből a meghatározó vonzóerővel, valamint mérhető felhasználói-, munkáltatói- és tehetség-reputációval rendelkező intézmények kerülhetnek ki győztesként, ahol a vezetőség és a munkaközösség képes összefogva – a hétköznapi problémamegoldásokon túlmutató – értékfaktort biztosítani. Ezekben az intézményekben a reputáció építése már korábban elkezdődött és már csak a fenntartási, esetleg megőrzési tevékenységekre szükséges koncentrálni esetükben.

Ez utóbbiban egyébként nagy segítség lehet a reputációbiztosítás intézménye, amely a versenyszférában már közismerten és közkedvelten elterjedt szolgáltatás.

            Az infokommunikációs korban a valódi láthatóságot a személyes és a digitális térben történő hírnév-kiterjesztés biztosíthatja, amely a korszerű reputációmenedzsment része.

Azon intézmények esetében, amelyek nem rendelkeznek meghatározó online reputációval, vagy a személyes és az online térben is negativizáló – a belső, vagy a külső partnereket kedvezőtlenül érintő, jellemzően személytelen, hivatalos hangvételű - tartalmakat adnak közre, nem lesznek képesek valódi reputáció létrehozására, így a vonzóerejük – a jellemzően online térben tevékenykedő – fiatalabb generációi körében megszűnik. Ezzel együtt az online és a személyes térben elterjedő negatív véleménynyilvánításokkal is együtt járhat ez a folyamat, hiszen az emberek nem szeretik, ha megtévesztik őket és az ilyen incidenseket azonnal nyilvánosságra kívánják hozni.

A pozitív hatásoptimalizálás érdekében azonban a legtöbb korszerű platformot – rendeltetésüknek megfelelően – érdemes felhasználni a reputációs dimenziók hatásfokának növelése érdekében, tehát a legfontosabb közösségi oldalak, videomegosztók, blogok és adatbázisok kollektív használata erősen ajánlott a hírnév és megbecsültség

            A köznevelési reputációs gyakorlat fenntartásához elengedhetetlen a fejlesztésre szánt intézményi alapfunkciós területek meghatározása, amelyek az alábbiak lehetnek:

-          fogyasztói márkaismertség

-          munkáltatói márkaismertség

-          tehetség márkaismertség

-          elégedettségmérés

-          teljesítménymérés

-          hasznosulásmérés

-          pozitív megerősítés

-          pozitív értékelés

-          pozitív kommunikáció

-          élménymenedzsment

-          változásmenedzsment

-          válságmenedzsment

-          offline jelenlét

-          online jelenlét

-          digitális jelenlét

-          fizikai biztonság

-          szellemi biztonság

-          lelki biztonság

-         

            A köznevelésben a 2020.tanév is a közösségépítés témaköre köré fog szerveződni, amely elsőre könnyebb feladatokat ígér, mint amit valójában a problémamegoldás menedzselése tartogat.

Egy olyan társadalomkulturális helyzetben, amelyben jelenleg hazánk tartózkodik nem lesz könnyű feladat összefogni és együtt is tartani a kisebb-nagyobb embercsoportokat.

Mindannyian hallhattunk már róla, hogy a külső szemlélők, kiemelten a külföldiek kedvezőtlenül bírálják el az átlagos magyar sajátosságokat, szabályokat, hagyományokat és szokásokat.

A nyugati társadalmakban elfogadott kooperáció helyett nálunk kiterjedté vált a rosszindulat, az irigység, a hátráltatás és a megtévesztés gyakorlata, amely a korábban kialakult kisebb csoportok, családok, szervezetek és a nagyobb közösségek kohéziós erejét is gyengítheti.

Ezt a tendenciát látva az új szereplők nem mernek új közösségeket kialakítani, ezért a személyes innovációs faktor és a kollektív fejlődési potenciál sem mérhető az átlagemberek körében.

Az infokommunikációs kor sajátosságai tovább komplikálják a helyzetet, hiszen ez az időszak olyan digitális keretrendszerbe került, ahol az önmegvalósítás fontosabbá vált az összefogásnál, ezért az élményfogyasztók előszeretettel választják a személyes előrejutási lehetőségeket a kollektív fejlődési lehetőségekkel szemben.

A köznevelési intézmények kiemelt feladata tehát az lesz, hogy natív illeszkedési pontok kialakításával és kollektív élmény-helyzetek fenntartásával olyan szőnyeget biztosítson, amelyen a közösségek örömmel sétálnak végig és elsajátíthatják a kollektív problémamegoldás gyakorlatát.

Ezt a gyakorlatot a fiatalabb generációk továbbadhatják családtagjaiknak, akik akár közéleti, gazdasági, akár társadalomkulturális szempontból tekintve nagyobb hasznosulást érhetnek el a korábbiakhoz képest.

Hosszútávon ezáltal a reputáció – tehát a megbecsülés és a hírnév együttvéve – a köznevelés olyan nyilvános kriptovalutájává válhat, amely széles körben kiterjesztve alkalmas lehet a prémium értékmegosztásra, általa az átlagemberek megtanulhatják a lelkiismeretileg helyes döntések folyamatát és elsajátíthatják annak gyakorlatát.


 

Debrecen, 2019. December 15.

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője