FordĂ­tĂł - Translate

DOMOKOSMUSIC

DOMOKOSMUSIC Ars Poetica: ZeneszerzƑi kĂŒldetĂ©sem, hogy Ășj hangvĂ©telƱ - Smooth Art stĂ­lusĂș - mƱvek komponĂĄlĂĄsĂĄval befogadhatĂłbbĂĄ tegyem...

2021. november 4., csĂŒtörtök

MagaskulturĂĄlis Pampering Marketing đŸ‘©đŸœâ€đŸ« đŸ‘šđŸœâ€đŸ«đŸ“š 📖 đŸ›€đŸŒ„â™»ïž ✅

 

MagaskulturĂĄlis Pampering Marketing

đŸ‘©đŸœâ€đŸ« đŸ‘šđŸœâ€đŸ«đŸ“š 📖 đŸ›€đŸŒ„â™»ïž ✅

 

A magaskultĂșrĂĄval, azon belĂŒl a mƱvĂ©szeti – Ă©s köznevelĂ©ssel több bejegyzĂ©sem is foglalkozik, a mostani tĂ©ma kiemelten a magaskultĂșra Ă©s a lehetƑ legösszetettebb ismeretĂĄtadĂĄs Ă©rdekĂ©ben mĂĄr több, mint 1 Ă©ve Ă­rĂłdik.

A legutĂłbbi a DigitalizĂĄciĂł a mƱvĂ©szetoktatĂĄsban cĂ­mmel jelent meg, emellett kifejezetten kulturamarketinggel foglalkozĂł Ă­rĂĄsaim – mint, amilyen az elƑzƑ CĂ©lközönsĂ©gelĂ©rĂ©s a köznevelĂ©sben tĂ©mĂĄjĂș - is igen hasznos elƑtanulmĂĄnyai lehetnek ennek a blogbejegyzĂ©snek.

Aki befektetƑi szemlĂ©lettel – mint tudatos Ă©s korszerƱen tĂĄjĂ©kozott szabadidƑmenedzser - is szĂĄndĂ©kozik ĂĄttekinteni a nevelĂ©ssel kapcsolatos tevĂ©kenysĂ©geket, annak a BefektetĂ©sarĂĄnyos megtĂ©rĂŒlĂ©s a mƱvĂ©szeti nevelĂ©sben cĂ­mƱ blogbejegyzĂ©semet ajĂĄnlom.

            A magaskulturĂĄlis pampering marketing lesz ennek a bejegyzĂ©snek a fƑtĂ©mĂĄja, amely a magaskultĂșra lelki (SQ), a pampering Ă©rzelmi (EQ) Ă©s a marketing Ă©rtelmi (IQ) folyamatokra gyakorolt hatĂĄsait tudatosĂ­tja.

MĂ©g mielƑtt feltĂĄrnĂĄm ennek az összetett tĂ©makörnek a rejtett ismereteit, a befogadĂĄshoz Ă©s az elsajĂĄtĂ­tĂĄshoz szĂŒksĂ©ges szemlĂ©letet szĂĄndĂ©kozom közreadni.

Ahhoz, hogy a magaskultĂșra fogyasztĂłinknak a leghasznosabb segĂ­tsĂ©get nyĂșjthassuk, hĂĄrom korszerƱ alkalmazĂĄsi fĂłkuszterĂŒletet szĂŒksĂ©ges megvizsgĂĄlnunk, amelyek mentĂ©n a sikeres szolgĂĄltatĂłk meghatĂĄrozzĂĄk eredmĂ©nyessĂ©gĂŒket, hatĂ©konysĂĄgukat Ă©s hasznossĂĄgukat:

E = Environmental (környezet)

S = Social (tĂĄrsadalom)

G = Governance (irĂĄnyĂ­tĂĄs)

Ezzel a hĂĄrom alkalmazĂĄsi fĂłkuszterĂŒlettel meghatĂĄrozhatjuk egy termĂ©k, vagy szolgĂĄltatĂĄs, de akĂĄr egy intĂ©zmĂ©ny, illetve befektetĂ©s valĂłdi Ă©rtĂ©kĂ©t az infokommunikĂĄciĂłs korban, az alĂĄbbi tĂ©nyezƑk alapjĂĄn:

Környezeti tĂ©nyezƑk (fenntarthatĂłsĂĄg):

-          klĂ­mavĂĄltozĂĄs, karbonsemlegessĂ©g, elektromobilitĂĄs, fogyasztĂĄsmĂ©rsĂ©klĂ©s

-          vĂ­z- Ă©s lĂ©gszennyezĂ©s

-          biodiverzitĂĄs vĂ©delme

-          energiagazdĂĄlkodĂĄs

-          hulladĂ©kkezelĂ©s

 

TĂĄrsadalmi tĂ©nyezƑk (felelƑssĂ©g – Ă©s szerepvĂĄllalĂĄs):

-          GDPR, szemĂ©lyes adatok Ă©s jogok vĂ©delme

-          ĂŒgyfĂ©lelĂ©gedettsĂ©g mĂ©rĂ©s-Ă©rtĂ©kelĂ©s

-          emberi Ă©s munkavĂĄllalĂłi Ă©rdekek, jogok

 

IrĂĄnyĂ­tĂĄsi tĂ©nyezƑk (vezetĂ©s):

-          döntĂ©sek Ă©s irĂĄnyĂ­tĂĄs ĂĄtlĂĄthatĂłsĂĄga

-          jutalmazĂĄs Ă©s javadalmazĂĄs szabĂĄlyai

-          etika, moralitĂĄs, tisztessĂ©gessĂ©g Ă©s erkölcsössĂ©g

-          pĂ©nzĂŒgyi rendszer ĂĄttekinthetƑsĂ©ge

-          szĂĄmviteli szabĂĄlyok kialakĂ­tĂĄsa Ă©s alkalmazĂĄsa

-          versenyellenes Ă©lethelyzetek kialakulĂĄsi lehetƑsĂ©gĂ©nek megakadĂĄlyozĂĄsa

 

A legsikeresebb szolgåltatók nem csak kivålóan alkalmazzåk ez ESG szemléletét, hanem

 3 kulcsterĂŒleten kiemelten eredmĂ©nyesek a hosszĂștĂĄvĂș fennmaradĂĄs Ă©rdekĂ©ben:

DIGITALIZÁCIÓ – INNOVÁCIÓ – REPUTÁCIÓ  

            Mintha csak a magaskulturĂĄlis szektor – közmƱvelĂ©s, köznevelĂ©s, mƱvĂ©szeti ipar, mƱvĂ©szetszolgĂĄltatĂĄs – kulcsterĂŒleteit hatĂĄroznĂĄnk meg ezzel a 3 kĂ©szsĂ©ggel, amelyek a lelki folyamatokat Ă©s a spirituĂĄlis intelligencia (SQ) döntĂ©si tĂ©nyezƑi befolyĂĄsolhatjĂĄk. Most mĂĄr tökĂ©letesen lĂĄtszik, hogy miĂ©rt az ESG befektetĂ©sekrƑl szĂłlt az elƑzƑ rĂ©sz, amely megalapozza a tudatos gondoskodĂĄs, a pampering folyamatait, amely segĂ­tsĂ©gĂ©vel eljuthatunk a valĂłban hatĂ©kony marketinging, de errƑl majd kĂ©sƑbb


A pampering szó jelentése eredetileg gondoskodåst, gondviselést, kényeztetést jelent és a szépséggel, esztitikåval, valamint egészséges életmóddal kapcsolatos szövegkörnyezetben jelenik meg a leggyakrabban és az érzelmi folyamatokra, valamint az érzelmi intelligenciåra (EQ) gyakorolja a legnagyobb hatåst.

Mivel mƱvĂ©sztanĂĄrkĂ©nt hivatĂĄsom a szĂ©psĂ©g, a hitelessĂ©g, az egĂ©szsĂ©gmegƑrzĂ©s, a fenntarthatĂłsĂĄg Ă©s a közössĂ©gĂ©pĂ­tĂ©s szerepeinek kĂ©pviselete Ă©s tudĂĄsĂĄnak ĂĄtadĂĄsa, arra a következtetĂ©sre jutottam, hogy a tudatos gondoskodĂĄs mĂłdszerĂ©t beĂ©pĂ­tem a mƱvĂ©sztanĂĄri gyakorlatomba Ă©s alkalmazom a környezetemben Ă©lƑkön.

AmiĂłta ezt elhatĂĄroztam – Ășgy nagyjĂĄbĂłl 2019 eleje Ăłta – megvĂĄltozott a szemlĂ©letem, mĂ©g erƑteljesebben jelen van a filantrĂłpia az Ă©letemben Ă©s jĂłindulatommal kĂ©szsĂ©gesebben segĂ­tem a szaktudĂĄsomra rĂĄszorulĂłkat.

A pampering tudatosa alkalmazĂĄsa rĂ©vĂ©n jelentƑsen fejlƑdött a szemĂ©lyisĂ©gem, amely segĂ­tsĂ©gĂ©vel Ășj pozitĂ­v tapasztalatokra tehettem szert Ă©s fokozĂłdott a megbecsĂŒltsĂ©gem, szĂłval ezt az Ă©lmĂ©nyt szĂĄndĂ©kozom megosztani.

A pampering, tehĂĄt a tudatos gondoskodĂĄs megelƑzƑ legfƑbb feladatok a szabadidƑbeosztĂĄs megtervezĂ©se körĂ© csoportosulnak, amelybƑl egy valĂłban elhivatott pedagĂłgusnak rendkĂ­vĂŒl kevĂ©s ĂĄll rendelkezĂ©sre.

EzĂ©rt is fontos, hogy a felhasznĂĄlhatĂł mennyisĂ©get kĂ©pessĂ© vĂĄljunk szinte menedzseri – vagy mĂ©g jobb, ha befektetƑi – szemlĂ©lettel irĂĄnyĂ­tva felhasznĂĄlni. Ez annyit tesz, hogy ĂĄtgondoljuk Ă©s megtervezzĂŒk, hogy melyik gondoskodĂĄsi, illetve problĂ©mamegoldĂĄsi feladatunkra mennyi az a legkisebb szĂŒksĂ©ges szabadidƑmennyisĂ©g, amely nem terheli az egyĂ©b fontosabb feladatainkra szĂĄnt energiĂĄkat. Amint ezzel megvagyunk, a tovĂĄbbi szĂŒksĂ©ges erƑforrĂĄsokat, valamint mĂłdszereket Ă©s eszközöket szĂŒksĂ©ges meghatĂĄrozni Ă©s hozzĂĄrendelni a pampering tevĂ©kenysĂ©ghez.

AzĂ©rt olyan fontos, hogy a tudatos gondolkodĂĄs hogyan-jĂĄt elsajĂĄtĂ­tsuk, mert ez lesz az a mĂłdszer, ami ĂĄltal a lehetƑ legnagyobb segĂ­tsĂ©gĂ©re lehetĂŒnk a partnereinknek, a vezetƑknek, a pedagĂłgus kollĂ©gĂĄknak, a szĂŒlƑknek, a növendĂ©keknek Ă©s a kĂŒlsƑ Ă©rintetteknek egyarĂĄnt.

A tĂĄrsadalomkulturĂĄlis többlethasznosulĂĄsunk Ă©s tudatos pampering-szerepvĂĄllalĂĄsunk rĂ©vĂ©n hiteles Ă©s biztos ponttĂĄ vĂĄlhatunk a környezetĂŒnkben Ă©lƑk körĂ©ben, ezĂĄltal bizalommal fordulnak hozzĂĄnk Ă©s önĂĄllĂłan terjesztik hĂ­rnevĂŒnket.

MƱvĂ©sztanĂĄrkĂ©nt, valamint professzionĂĄlis alkotĂł- Ă©s elƑadĂłmƱvĂ©szkĂ©nt szemĂ©ly szerint mĂĄsok problĂ©mĂĄinak megoldĂĄsĂĄval ment el a legtöbb idƑm addig, amĂ­g megtanultam tudatosan menedzselni – rangsorolni, elemezni, mĂ©rni Ă©s Ă©rtĂ©kelni – a problĂ©mamegoldĂĄsokra szĂĄnt szabadidƑkapacitĂĄsom.

MiutĂĄn megszĂŒlettek a gyermekeim Ă©s a környezetemben Ă©lƑ felnƑttek is egyre több segĂ­tsĂ©get vĂĄrtak tƑlem, mĂ©g nagyobb jelentƑsĂ©ggel bĂ­rt az a kĂ©szsĂ©gem, amely segĂ­tsĂ©gĂ©vel a tudatos gondozĂĄssal töltött – legyen az akĂĄr zeneĂłrĂĄval, belsƑ ellenƑrzĂ©ssel, szĂ­npadi tevĂ©kenysĂ©ggel, adminisztrĂĄciĂłval, kapcsolattartĂĄssal, közössĂ©gĂ©pĂ­tĂ©ssel, vagy csak nagycsalĂĄdfenntartĂłi szerepemmel kapcsolatos feladatellĂĄtĂĄsi - munkaĂłrĂĄk erƑforrĂĄsszĂŒksĂ©gleteit mĂ©rsĂ©kelhetem Ă©s eredmĂ©nyesen felhasznĂĄlhatom.

            SzemĂ©lyes tapasztalatom szerint az emberek ĂĄltalĂĄban vĂĄgynak az önĂĄllĂł problĂ©mamegoldĂĄs kĂ©szsĂ©gĂ©nek az elsajĂĄtĂ­tĂĄsĂĄra, azonban annak elĂ©rĂ©se Ă©rdekĂ©ben nem hajlandĂłak felĂĄldozni a kĂ©nyelmĂŒket, se nem hajlandĂłak tovĂĄbbkĂ©pezni magukat.

A legtöbbeknek az a problĂ©mamegoldĂĄs, hogy helyettĂŒk elvĂ©gezzĂŒk a feladataikat, azonban ez nem valĂłdi segĂ­tsĂ©g Ă©s lelkiismeretileg is helytelen döntĂ©s, hiszen ezĂĄltal sosem vĂĄlhatnak önĂĄllĂłvĂĄ Ă©s szabaddĂĄ.

A szakmailag hasznos Ă©s tudatosan gondoskodĂł problĂ©mamegoldĂĄsunkkal kapcsolatban Ă©rintett cĂ©lközönsĂ©gĂŒnket szegmentĂĄlni szĂŒksĂ©ges, legalĂĄbb olyan tekintetben, hogy kinek szĂŒksĂ©glet Ă©s kinek igĂ©ny a problĂ©mamegoldĂĄsi segĂ­tsĂ©gĂŒnk Ă©s a gondoskodĂĄsunk.

A munkaadĂłink esetĂ©ben ez nem kĂ©rdĂ©s, szĂĄmukra elvĂĄrĂĄs, hogy a legjobb tudĂĄsunk szerint segĂ­tsĂŒk a munkĂĄjukat.

A többi szereplƑ – az ĂŒgyfeleink, a partnereink, a segĂ­tƑink Ă©s a tĂĄmogatĂłink – esetĂ©ben azonban a motivĂĄciĂłt Ă©s a kulturĂĄlis jellemzƑket is szĂŒksĂ©ges elemeznĂŒnk ahhoz, hogy a leghasznosabb segĂ­tsĂ©get nyĂșjthassuk.

Ez azt jelenti, hogy aki szĂĄmĂĄra szĂŒksĂ©glet a segĂ­tsĂ©gĂŒnk Ă©s kulturĂĄlis jellemzƑiben – attitƱdben Ă©s szemlĂ©letben is – közel ĂĄll hozzĂĄnk, abban az esetben a legmagasabb hatĂĄsfokĂș Ă©s legeredmĂ©nyesebb problĂ©mamegoldĂĄsi szolgĂĄltatĂĄst Ă­gĂ©rhetjĂŒk, hiszen szĂĄmukra könnyedĂ©n leszĂŒnk kĂ©pesek hasznossĂĄ vĂĄlni a tudatos gondoskodĂĄs rĂ©vĂ©n.

Ennek a fordĂ­tottja is igaz, tehĂĄt ha el akarjuk kerĂŒlni a kudarclehetƑsĂ©geket, a sikertelensĂ©get, az erƑforrĂĄsok vesztegetĂ©sĂ©t Ă©s a haszontalansĂĄgot, akkor a tƑlĂŒnk kulturĂĄlisan tĂĄvol ĂĄllĂł Ă©s csak igĂ©ny szinten megmutatkozĂł Ă©rdeklƑdƑk szĂĄmĂĄra a problĂ©mamegoldĂĄsi szolgĂĄltatĂĄsnyĂșjtĂĄsainkat is el kell kerĂŒlnĂŒnk!

KĂ©szĂ­tettem egy ehhez illeszkedƑ grafikont:

 



 

 

            Most jutottunk el odĂĄig, hogy megfelelƑen Ă©rtĂ©kelni Ă©s Ă©rteni is tudjuk a blogbejegyzĂ©s cĂ­mĂ©ben rögzĂ­tett kifejezĂ©st: magaskulturĂĄlis pampering marketing, tehĂĄt a legmagasabb Ă©rtĂ©kƱ kulturĂĄlis tartalommal Ă©s illeszkedĂ©ssel rendelkezƑ tudatos gondoskodĂĄs segĂ­tsĂ©gĂ©vel törtĂ©nƑ (ön)hirdetĂ©s, vagy hĂ­resztelĂ©s.      

Ennek a bonyolult kifejezĂ©snek az az Ă©rtelme Ă©s az alapja, hogy annak a szolgĂĄltatĂłnak, akinek a legĂ©rtĂ©kesebb Ă©s legĂ©rzĂ©kelhetƑbb a gondoskodĂĄsi szĂĄndĂ©ka – tehĂĄt a problĂ©mamegoldĂł szolgĂĄltatĂĄsa – annak gyorsabban terjed a hĂ­rneve, az egyĂ©bkĂ©nt az ĂĄlhĂ­rekre Ă©s a negatĂ­v tapasztalatok azonnali megosztĂĄsĂĄra kiĂ©lezƑdött hĂ©tköznapokban is.

A szolgĂĄltatĂłk pampering tevĂ©kenysĂ©geinek mĂłdszere tökĂ©letesen alkalmazhatĂł a magaskultĂșra-közvetĂ­tƑ folyamatokban is, ezĂ©rt is fontos, hogy minden kulturĂĄlis szakember tudatos gondoskodĂłvĂĄ vĂĄljon Ă©s alkalmazza a marketing tevĂ©kenysĂ©get is annak Ă©rdekĂ©ben, hogy mĂĄsok is Ă©rtesĂŒljenek magaskulturĂĄlis pampering szolgĂĄltatĂĄsĂĄrĂłl.

A korszerƱ marketing mĂłdszerek ismerete kiemelten fontos annak Ă©rdekĂ©ben, hogy kiemelkedjĂŒnk az ĂĄtlagosbĂłl, kitƱnjĂŒnk a tömegbƑl, a fogyasztĂłk Ă©rtesĂŒljenek a szakmai tevekĂ©nysĂ©geinkrƑl, termĂ©keinkrƑl Ă©s szolgĂĄltatĂĄsainkrĂłl, valamint tudatosan felhasznĂĄlhassĂĄk azokat a problĂ©mĂĄik megoldĂĄsĂĄra, hiszen a marketing az Ă©rtelmi folyamatokra, valamint az Ă©rtelmi intelligenciĂĄra (IQ) hat a legnagyobb mĂ©rtĂ©kben.

            A magaskulturĂĄlis pampering marketingstratĂ©gia kialakĂ­tĂĄsĂĄnak egyik legfontosabb feladata az adatstratĂ©gia kialakĂ­tĂĄsa. Ehhez nagy segĂ­tsĂ©get nyĂșjt az AdatstratĂ©gia a köznevelĂ©sben cĂ­mƱ blogbejegyzĂ©sem.

A korĂĄbbi Ă­rĂĄsomban közreadott informĂĄciĂłk alapjĂĄn tudatos cĂ©lközönsĂ©g-szegmentĂĄlĂĄs valĂłsulhat meg, amely azĂ©rt szĂŒksĂ©ges, mert a digitalizĂĄciĂł elƑtt 1 szolgĂĄltatĂłra jutott 1000 ĂŒgyfĂ©l, ma mĂĄr 1000 szolgĂĄltatĂłra jut 1 ĂŒgyfĂ©l!!!

Tudunk Ă©s Ă©rtenĂŒnk is kell ki a cĂ©lközönsĂ©gĂŒnk, milyen adatgyƱjtĂ©sekbƑl szĂĄrmazĂł mĂ©rĂ©s-Ă©rtĂ©kelĂ©s alapjĂĄn szegmentĂĄlhatjuk kisebb csoportokba Ă©s milyen termĂ©kkel Ă©s szolgĂĄltatĂĄssal a legkönnyebb megcĂ©lozni Ă©s elĂ©rni.

EzutĂĄn kezdhetjĂŒk el fejleszteni a magaskulturĂĄlis termĂ©kĂŒnk Ă©s szolgĂĄltatĂĄsunk, amit egy hatĂ©kony marketingstratĂ©gĂĄval szĂ©lesebb körben is ismerttĂ© tehetĂŒnk, majd vĂ©gĂŒl az Ă­gy megjelenƑ többfĂ©le felhasznĂĄlĂłi cĂ©lközönsĂ©gszegmens szĂĄmĂĄra többfĂ©le hozzĂĄfĂ©rĂ©si lehetƑsĂ©get alakĂ­thatunk ki a tudatos Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©si modellĂŒnkkel.

 

Magaskulturålis termék/szolgåltatås

hogyan segít a B2B (szakmai) célközönségnek?

hogyan segít a B2C (személyes) célközönségnek?

 

Magaskulturålis marketingstatégia

hogyan Ă©rtesĂŒl rĂłla a B2B (szakmai) cĂ©lközönsĂ©g?

hogyan Ă©rtesĂŒl rĂłla a B2C (szemĂ©lyes) cĂ©lközönsĂ©g?

 

Magaskulturålis értékesítési modell

hogyan jut hozzå a B2B (szakmai) célközönség?

hogyan jut hozzå a B2C (személyes) célközönség?

 

NépszerƱ tartalommarketing formåk:

1.      vizuĂĄlis (video, kĂ©p)

2. audio/hang (podcast)

3. szöveg (blog, poszt, ebook)

 

Összefoglalva: JĂłl megtervezett Ă©s megalkotott, tĂĄrgyilagos, ĂĄtgondolt,

közĂ©rthetƑ Ă©s lĂ©nyegretörƑ tartalmak kellenek!

 

Ehhez kapcsolĂłdĂłan a tartalommarketinget Ă©rintƑ MZK – KultĂșramarketing online tananyag rĂ©szletes ismereteket Ă©s gyakorlati kompetenciafejlesztĂ©st is biztosĂ­tanak.

A tartalmak pozitĂ­v Ă©lmĂ©nyekhez törtĂ©nƑ tĂĄrsĂ­tĂĄsa a felhasznĂĄlĂłk esetĂ©ben a Service Design mĂłdszerĂ©nek alkalmazĂĄsĂĄval biztosĂ­thatĂł. Ez a mĂłdszer elƑsegĂ­ti a fogyasztĂłink szĂŒksĂ©gleteinek, igĂ©nyeinek, vĂĄgyainak, feltĂ©teleinek Ă©s elvĂĄrĂĄsainak mĂ©rĂ©sĂ©t, valamint megĂ©rtĂ©sĂ©t, ezĂĄltal kĂ©pessĂ© vĂĄlunk tudatosan lĂ©trehozni Ă©s tovĂĄbbfejleszteni olyan Ă©rtĂ©kteremtƑ Ă©s Ă©rtĂ©kközvetĂ­tƑ magaskulturĂĄlis termĂ©keket Ă©s szolgĂĄltatĂĄsokat, amelyek a legmagasabb szintƱ hatĂ©konysĂĄggal Ă©s tĂĄrsadalomkulturĂĄlis hasznosulĂĄssal rendelkeznek.

A tĂĄrsadalomkulturĂĄlis hasznosulĂĄs mĂ©rtĂ©ke attĂłl fĂŒgg, hogy a felhasznĂĄlĂł problĂ©mĂĄjĂĄt milyen mĂ©rtĂ©kben Ă©s hatĂ©konysĂĄggal, esetleg milyen Ă©lmĂ©nyĂ©rzet mellett oldotta meg az adott termĂ©kĂŒnk, vagy szolgĂĄltatĂĄsunk.

            RendkĂ­vĂŒl összetett folyamatrĂłl van szĂł, amely keretrendsere a magaskulturĂĄlis pampering marketingnek Ășgy, hogy a magaskultĂșra a lelki (SQ), a pampering az Ă©rzelmi (EQ) Ă©s a marketing az Ă©rtelmi (IQ) folyamatokra hat a service design jĂłtĂ©kony-hatĂ©kony mĂłdszerĂ©nek alkalmazĂĄsa közben.

PĂ©ldĂĄul, ha egy ember ellĂĄtogat egy komolyzenei koncertre, akkor nem feltĂ©tlenĂŒl egy ismert felcsendĂŒlƑ darab irĂĄnti Ă©rdeklƑdĂ©sbƑl teszi, hanem azĂ©rt, mert esetleg az az ismert mƱ segĂ­t emlĂ©kezni, felidĂ©zni egy jĂł Ă©lmĂ©nyt, amit pĂ©ldĂĄul gyermekkĂ©nt a szĂŒleivel Ă©lt ĂĄt az adott zenemƱ meghallgatĂĄsa közben.

Pontosan emiatt ne becsĂŒljĂŒk le a service design jelentƑsĂ©gĂ©t, hiszen alkalmazĂĄsĂĄval olyan rejtett informĂĄciĂłkhoz is hozzĂĄjuthatunk, amelyet a fogyasztĂłk nem tudnak, vagy mernek nyilvĂĄnosan megosztani, tehĂĄt a hagyomĂĄnyosan hasznĂĄlatban lĂ©vƑ adatgyƱjtĂ©si mĂłdszerek ezeket nem kĂ©pesek feltĂĄrni, vagy megjelenĂ­teni.

A service design egyĂ©rtelmƱen ĂĄtĂ©lhetƑvĂ©, Ă©rzĂ©smĂ©rtĂ©kƱvĂ©, filantrĂłppĂĄ Ă©s emberközelivĂ© teszi a termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok rideg vilĂĄgĂĄt annak Ă©rdekĂ©ben, hogy a szolgĂĄltatĂłk Ă©s a felhasznĂĄlĂłk is a lehetƑ legtöbb Ă©rtĂ©kkel az interakciĂłk sorĂĄn. A legfƑbb cĂ©l rajonghatĂł, vĂĄgyhatĂł Ă©s könnyen hasznĂĄlhatĂł termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok megalkotĂĄsa, amelyek segĂ­tenek a felhasznĂĄlĂłk problĂ©mĂĄi egyszerƱen Ă©s erƑforrĂĄstakarĂ©kosan megoldani.

            Sajnos ez a szemlĂ©let mĂ©g nem terjedt el a hazai szolgĂĄltatĂłk körĂ©ben, annak ellenĂ©re, hogy mĂĄr 30 Ă©ve jelen van a tudomĂĄnyos Ă©letben, mint az elĂ©gedettsĂ©gre Ă©pĂŒlƑ kapcsolattartĂĄs Ă©s kapcsolati hĂĄlóépĂ­tĂ©s, valamint a kutatĂĄs-fejlesztĂ©s legegyszerƱbb mĂłdszere.

A Kölni Egyetemen mĂĄr 1991-ben publikĂĄlta kutatĂĄsi eredmĂ©nyeit ebben a tĂ©mĂĄban, amelyek legfontosabb tĂ©nyezƑi:

1. AzonosĂ­tsuk Ă©s rögzĂ­tsĂŒk ĂŒgyfeleinket cĂ©lközönsĂ©gszegmensekbe Ă©rintettsĂ©g Ă©s Ă©rdekeltsĂ©g alapjĂĄn!

2. AzonosĂ­tsuk Ă©s empatikusan azonosuljunk a cĂ©lközönsĂ©gĂŒnk problĂ©mĂĄjĂĄval!
3. A termĂ©keket Ă©s szolgĂĄltatĂĄsokat a tervezĂ©s, szervezĂ©s, megvalĂłsĂ­tĂĄs, ellenƑrzĂ©s, közreadĂĄs, tapasztalatgyƱjtĂ©s, elĂ©gedettsĂ©gmĂ©rĂ©s, tovĂĄbbfejlesztĂ©s mĂłdszerĂ©vel alkossuk meg!
4. Alkossunk prĂ©mium minƑsĂ©gƱ ingyenes termĂ©kmintĂĄt, vagy alapszolgĂĄltatĂĄst!
5. TegyĂŒk ismerttĂ© a termĂ©kmintĂĄinkat Ă©s alapszolgĂĄltatĂĄsainkat, majd tegyĂŒk elĂ©rhetƑvĂ© a fizetƑs vĂĄltozatokat többfĂ©le felhasznĂĄlĂłi szegmens Ă©s hozzĂĄfĂ©rhetƑsĂ©g szerint!
6. FolyamatmenedzselĂ©ssel szervezzĂŒk meg az ĂĄllandĂł elĂ©rhetƑsĂ©g Ă©s rendelkezĂ©sre ĂĄllĂĄs biztosĂ­tĂĄsĂĄt!

 

            A service design arra a legalkalmasabb, hogy a vetĂ©lytĂĄrsainknĂĄl gyorsabban kĂ©pessĂ© vĂĄljunk ĂĄllandĂłsĂ­tani a cĂ©lközönsĂ©gszegmenseinket, kiterjeszteni a hĂ­rnevĂŒnket Ă©s biztosĂ­tani a minƑsĂ©get. Az elĂ©gedettsĂ©gmĂ©rĂ©sek sorĂĄn begyƱjtött tapasztalatok segĂ­tsĂ©gĂ©vel megfigyelhetjĂŒk, hogy a felhasznĂĄlĂłnk milyen viselkedĂ©si mintĂĄkat Ă©s reakciĂłkat mutat a termĂ©kĂŒnk, vagy szolgĂĄltatĂĄsunk felhasznĂĄlĂĄsa közben, tehĂĄt milyen Ă©lmĂ©nyekkel gazdagodik.

Emellett mĂ©rhetƑvĂ© vĂĄlnak a fennĂĄllĂł, vagy felmerĂŒlƑ problĂ©mĂĄk, a szĂŒksĂ©gletek, igĂ©nyek, vĂĄgyak, feltĂ©telek Ă©s elvĂĄrĂĄsok, amely meghatĂĄrozzĂĄk a bemeneti Ă©s kimeneti követelmĂ©nyeket is a felhasznĂĄlĂĄs sorĂĄn, valamint tudatosĂ­tja a fogyasztĂł motivĂĄciĂłjĂĄt Ă©s fejlƑdĂ©si potenciĂĄljĂĄt, tehĂĄt hogy miĂ©rt hasznĂĄlja a termĂ©kĂŒnket, vagy a szolgĂĄltatĂĄsunkat Ă©s hogyan oldĂłdik meg a problĂ©mĂĄja a felhasznĂĄlĂĄs utĂĄn.

A legfƑbb cĂ©l olyan magaskulturĂĄlis termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok megalkotĂĄsa, amelyek felhasznĂĄlĂĄsĂĄval a fogyasztĂłk jobb Ă©s Ă©rtĂ©kesebb, esetleg szabadabb Ă©letet Ă©lhetnek, mindezt a tudatos gondoskodĂĄs legjĂłindulatĂșbb formĂĄjĂĄba öntve Ă©s becsomagolva a fogyasztóérdekƱ marketing szĂ©leskörben közreadhatĂł mĂłdszereivel.

 

Ezek utĂĄn a legfontosabb gyakorlati feladat egy hatĂ©kony magaskulturĂĄlis pampering marketingstratĂ©gia kidolgozĂĄsa, amely lehetƑvĂ© teszi, hogy a folyamatos fejlƑdĂ©shez Ă©s a hosszĂștĂĄvĂș fennmaradĂĄshoz szĂŒksĂ©ges naprakĂ©sz adatokat megszerezzĂŒk, elemezzĂŒk, korszerƱ eszközökkel Ă©s mĂłdszerekkel mĂ©rjĂŒk-Ă©rtĂ©keljĂŒk Ă©s felhasznĂĄljuk a tovĂĄbbfejlesztĂ©s, valamint a fogyasztĂłi problĂ©mĂĄkat megoldĂł innovĂĄciĂł Ă©rdekĂ©ben.

 

Ehhez minden segítséget készséggel megadok, keress fel båtran!

Ha tovĂĄbbi segĂ­tsĂ©gre van szĂŒksĂ©ged, ennek a blogbejegyzĂ©snek

a teljes våltozatåt ebook és podcast formåban is elérheted.

 

Hasznos kiegĂ©szĂ­tƑ informĂĄciĂłkĂ©rt rendeld meg az alĂĄbbi tananyagokat:

Karrierépítés zenészeknek promovideo

Karrierépítés zenészeknek digitålis tananyag

 

KultĂșramarketing promovideo

KultĂșramarketing digitĂĄlis tananyag

 

Amennyiben bĂĄrmilyen problĂ©ma, kĂ©rdĂ©s, vagy kĂ©rĂ©s merĂŒl fel, keress fel bĂĄtran, mindenben segĂ­tek!

Extra tartalmak elĂ©rĂ©sĂ©hez iratkozz fel YT csatornĂĄmra Ă©s like-olj a Facebookon!

 

Debrecen, 2020. November 22.                                                                                           Domokos JĂĄnos Antal

TrombitamƱvész-tanår, Karmester,

Nemzeti ösztöndĂ­jas ZeneszerzƑ, SzövegĂ­rĂł,

SzakvizsgĂĄzott pedagĂłgus, KözoktatĂĄsi vezetƑ,

     a MƱvĂ©szi Zene Kör tehetsĂ©gmenedzselƑ szervezet Ă©s

az AlternatĂ­v LehetƑsĂ©gek MƱvĂ©szeti AkadĂ©mia vezetƑje