MagaskulturĂĄlis Pampering Marketing
đ©đœâđ« đšđœâđ«đ đ đ€đâ»ïž â
A magaskultĂșrĂĄval, azon belĂŒl a mƱvĂ©szeti â Ă©s köznevelĂ©ssel több bejegyzĂ©sem is foglalkozik, a mostani tĂ©ma kiemelten a magaskultĂșra Ă©s a lehetĆ legösszetettebb ismeretĂĄtadĂĄs Ă©rdekĂ©ben mĂĄr több, mint 1 Ă©ve ĂrĂłdik.
A legutĂłbbi a DigitalizĂĄciĂł a mƱvĂ©szetoktatĂĄsban cĂmmel jelent meg, emellett kifejezetten kulturamarketinggel foglalkozĂł ĂrĂĄsaim â mint, amilyen az elĆzĆ CĂ©lközönsĂ©gelĂ©rĂ©s a köznevelĂ©sben tĂ©mĂĄjĂș - is igen hasznos elĆtanulmĂĄnyai lehetnek ennek a blogbejegyzĂ©snek.
Aki befektetĆi szemlĂ©lettel â mint tudatos Ă©s korszerƱen tĂĄjĂ©kozott szabadidĆmenedzser - is szĂĄndĂ©kozik ĂĄttekinteni a nevelĂ©ssel kapcsolatos tevĂ©kenysĂ©geket, annak a BefektetĂ©sarĂĄnyos megtĂ©rĂŒlĂ©s a mƱvĂ©szeti nevelĂ©sben cĂmƱ blogbejegyzĂ©semet ajĂĄnlom.
A magaskulturĂĄlis pampering marketing lesz ennek a bejegyzĂ©snek a fĆtĂ©mĂĄja, amely a magaskultĂșra lelki (SQ), a pampering Ă©rzelmi (EQ) Ă©s a marketing Ă©rtelmi (IQ) folyamatokra gyakorolt hatĂĄsait tudatosĂtja.
MĂ©g mielĆtt feltĂĄrnĂĄm ennek az összetett tĂ©makörnek a rejtett ismereteit, a befogadĂĄshoz Ă©s az elsajĂĄtĂtĂĄshoz szĂŒksĂ©ges szemlĂ©letet szĂĄndĂ©kozom közreadni.
Ahhoz, hogy a magaskultĂșra fogyasztĂłinknak a leghasznosabb segĂtsĂ©get nyĂșjthassuk, hĂĄrom korszerƱ alkalmazĂĄsi fĂłkuszterĂŒletet szĂŒksĂ©ges megvizsgĂĄlnunk, amelyek mentĂ©n a sikeres szolgĂĄltatĂłk meghatĂĄrozzĂĄk eredmĂ©nyessĂ©gĂŒket, hatĂ©konysĂĄgukat Ă©s hasznossĂĄgukat:
E = Environmental (környezet)
S = Social (tĂĄrsadalom)
G = Governance (irĂĄnyĂtĂĄs)
Ezzel a hĂĄrom alkalmazĂĄsi fĂłkuszterĂŒlettel meghatĂĄrozhatjuk egy termĂ©k, vagy szolgĂĄltatĂĄs, de akĂĄr egy intĂ©zmĂ©ny, illetve befektetĂ©s valĂłdi Ă©rtĂ©kĂ©t az infokommunikĂĄciĂłs korban, az alĂĄbbi tĂ©nyezĆk alapjĂĄn:
Környezeti tĂ©nyezĆk (fenntarthatĂłsĂĄg):
- klĂmavĂĄltozĂĄs, karbonsemlegessĂ©g, elektromobilitĂĄs, fogyasztĂĄsmĂ©rsĂ©klĂ©s
- vĂz- Ă©s lĂ©gszennyezĂ©s
- biodiverzitås védelme
- energiagazdĂĄlkodĂĄs
- hulladékkezelés
TĂĄrsadalmi tĂ©nyezĆk (felelĆssĂ©g â Ă©s szerepvĂĄllalĂĄs):
- GDPR, személyes adatok és jogok védelme
- ĂŒgyfĂ©lelĂ©gedettsĂ©g mĂ©rĂ©s-Ă©rtĂ©kelĂ©s
- emberi és munkavållalói érdekek, jogok
IrĂĄnyĂtĂĄsi tĂ©nyezĆk (vezetĂ©s):
- döntĂ©sek Ă©s irĂĄnyĂtĂĄs ĂĄtlĂĄthatĂłsĂĄga
- jutalmazås és javadalmazås szabålyai
- etika, moralitås, tisztességesség és erkölcsösség
- pĂ©nzĂŒgyi rendszer ĂĄttekinthetĆsĂ©ge
- szĂĄmviteli szabĂĄlyok kialakĂtĂĄsa Ă©s alkalmazĂĄsa
- versenyellenes Ă©lethelyzetek kialakulĂĄsi lehetĆsĂ©gĂ©nek megakadĂĄlyozĂĄsa
A legsikeresebb szolgåltatók nem csak kivålóan alkalmazzåk ez ESG szemléletét, hanem
3 kulcsterĂŒleten kiemelten eredmĂ©nyesek a hosszĂștĂĄvĂș fennmaradĂĄs Ă©rdekĂ©ben:
DIGITALIZĂCIĂ â INNOVĂCIĂ â REPUTĂCIĂ
Mintha csak a magaskulturĂĄlis szektor â közmƱvelĂ©s, köznevelĂ©s, mƱvĂ©szeti ipar, mƱvĂ©szetszolgĂĄltatĂĄs â kulcsterĂŒleteit hatĂĄroznĂĄnk meg ezzel a 3 kĂ©szsĂ©ggel, amelyek a lelki folyamatokat Ă©s a spirituĂĄlis intelligencia (SQ) döntĂ©si tĂ©nyezĆi befolyĂĄsolhatjĂĄk. Most mĂĄr tökĂ©letesen lĂĄtszik, hogy miĂ©rt az ESG befektetĂ©sekrĆl szĂłlt az elĆzĆ rĂ©sz, amely megalapozza a tudatos gondoskodĂĄs, a pampering folyamatait, amely segĂtsĂ©gĂ©vel eljuthatunk a valĂłban hatĂ©kony marketinging, de errĆl majd kĂ©sĆbbâŠ
A pampering szó jelentése eredetileg gondoskodåst, gondviselést, kényeztetést jelent és a szépséggel, esztitikåval, valamint egészséges életmóddal kapcsolatos szövegkörnyezetben jelenik meg a leggyakrabban és az érzelmi folyamatokra, valamint az érzelmi intelligenciåra (EQ) gyakorolja a legnagyobb hatåst.
Mivel mƱvĂ©sztanĂĄrkĂ©nt hivatĂĄsom a szĂ©psĂ©g, a hitelessĂ©g, az egĂ©szsĂ©gmegĆrzĂ©s, a fenntarthatĂłsĂĄg Ă©s a közössĂ©gĂ©pĂtĂ©s szerepeinek kĂ©pviselete Ă©s tudĂĄsĂĄnak ĂĄtadĂĄsa, arra a következtetĂ©sre jutottam, hogy a tudatos gondoskodĂĄs mĂłdszerĂ©t beĂ©pĂtem a mƱvĂ©sztanĂĄri gyakorlatomba Ă©s alkalmazom a környezetemben Ă©lĆkön.
AmiĂłta ezt elhatĂĄroztam â Ășgy nagyjĂĄbĂłl 2019 eleje Ăłta â megvĂĄltozott a szemlĂ©letem, mĂ©g erĆteljesebben jelen van a filantrĂłpia az Ă©letemben Ă©s jĂłindulatommal kĂ©szsĂ©gesebben segĂtem a szaktudĂĄsomra rĂĄszorulĂłkat.
A pampering tudatosa alkalmazĂĄsa rĂ©vĂ©n jelentĆsen fejlĆdött a szemĂ©lyisĂ©gem, amely segĂtsĂ©gĂ©vel Ășj pozitĂv tapasztalatokra tehettem szert Ă©s fokozĂłdott a megbecsĂŒltsĂ©gem, szĂłval ezt az Ă©lmĂ©nyt szĂĄndĂ©kozom megosztani.
A pampering, tehĂĄt a tudatos gondoskodĂĄs megelĆzĆ legfĆbb feladatok a szabadidĆbeosztĂĄs megtervezĂ©se körĂ© csoportosulnak, amelybĆl egy valĂłban elhivatott pedagĂłgusnak rendkĂvĂŒl kevĂ©s ĂĄll rendelkezĂ©sre.
EzĂ©rt is fontos, hogy a felhasznĂĄlhatĂł mennyisĂ©get kĂ©pessĂ© vĂĄljunk szinte menedzseri â vagy mĂ©g jobb, ha befektetĆi â szemlĂ©lettel irĂĄnyĂtva felhasznĂĄlni. Ez annyit tesz, hogy ĂĄtgondoljuk Ă©s megtervezzĂŒk, hogy melyik gondoskodĂĄsi, illetve problĂ©mamegoldĂĄsi feladatunkra mennyi az a legkisebb szĂŒksĂ©ges szabadidĆmennyisĂ©g, amely nem terheli az egyĂ©b fontosabb feladatainkra szĂĄnt energiĂĄkat. Amint ezzel megvagyunk, a tovĂĄbbi szĂŒksĂ©ges erĆforrĂĄsokat, valamint mĂłdszereket Ă©s eszközöket szĂŒksĂ©ges meghatĂĄrozni Ă©s hozzĂĄrendelni a pampering tevĂ©kenysĂ©ghez.
AzĂ©rt olyan fontos, hogy a tudatos gondolkodĂĄs hogyan-jĂĄt elsajĂĄtĂtsuk, mert ez lesz az a mĂłdszer, ami ĂĄltal a lehetĆ legnagyobb segĂtsĂ©gĂ©re lehetĂŒnk a partnereinknek, a vezetĆknek, a pedagĂłgus kollĂ©gĂĄknak, a szĂŒlĆknek, a növendĂ©keknek Ă©s a kĂŒlsĆ Ă©rintetteknek egyarĂĄnt.
A tĂĄrsadalomkulturĂĄlis többlethasznosulĂĄsunk Ă©s tudatos pampering-szerepvĂĄllalĂĄsunk rĂ©vĂ©n hiteles Ă©s biztos ponttĂĄ vĂĄlhatunk a környezetĂŒnkben Ă©lĆk körĂ©ben, ezĂĄltal bizalommal fordulnak hozzĂĄnk Ă©s önĂĄllĂłan terjesztik hĂrnevĂŒnket.
MƱvĂ©sztanĂĄrkĂ©nt, valamint professzionĂĄlis alkotĂł- Ă©s elĆadĂłmƱvĂ©szkĂ©nt szemĂ©ly szerint mĂĄsok problĂ©mĂĄinak megoldĂĄsĂĄval ment el a legtöbb idĆm addig, amĂg megtanultam tudatosan menedzselni â rangsorolni, elemezni, mĂ©rni Ă©s Ă©rtĂ©kelni â a problĂ©mamegoldĂĄsokra szĂĄnt szabadidĆkapacitĂĄsom.
MiutĂĄn megszĂŒlettek a gyermekeim Ă©s a környezetemben Ă©lĆ felnĆttek is egyre több segĂtsĂ©get vĂĄrtak tĆlem, mĂ©g nagyobb jelentĆsĂ©ggel bĂrt az a kĂ©szsĂ©gem, amely segĂtsĂ©gĂ©vel a tudatos gondozĂĄssal töltött â legyen az akĂĄr zeneĂłrĂĄval, belsĆ ellenĆrzĂ©ssel, szĂnpadi tevĂ©kenysĂ©ggel, adminisztrĂĄciĂłval, kapcsolattartĂĄssal, közössĂ©gĂ©pĂtĂ©ssel, vagy csak nagycsalĂĄdfenntartĂłi szerepemmel kapcsolatos feladatellĂĄtĂĄsi - munkaĂłrĂĄk erĆforrĂĄsszĂŒksĂ©gleteit mĂ©rsĂ©kelhetem Ă©s eredmĂ©nyesen felhasznĂĄlhatom.
SzemĂ©lyes tapasztalatom szerint az emberek ĂĄltalĂĄban vĂĄgynak az önĂĄllĂł problĂ©mamegoldĂĄs kĂ©szsĂ©gĂ©nek az elsajĂĄtĂtĂĄsĂĄra, azonban annak elĂ©rĂ©se Ă©rdekĂ©ben nem hajlandĂłak felĂĄldozni a kĂ©nyelmĂŒket, se nem hajlandĂłak tovĂĄbbkĂ©pezni magukat.
A legtöbbeknek az a problĂ©mamegoldĂĄs, hogy helyettĂŒk elvĂ©gezzĂŒk a feladataikat, azonban ez nem valĂłdi segĂtsĂ©g Ă©s lelkiismeretileg is helytelen döntĂ©s, hiszen ezĂĄltal sosem vĂĄlhatnak önĂĄllĂłvĂĄ Ă©s szabaddĂĄ.
A szakmailag hasznos Ă©s tudatosan gondoskodĂł problĂ©mamegoldĂĄsunkkal kapcsolatban Ă©rintett cĂ©lközönsĂ©gĂŒnket szegmentĂĄlni szĂŒksĂ©ges, legalĂĄbb olyan tekintetben, hogy kinek szĂŒksĂ©glet Ă©s kinek igĂ©ny a problĂ©mamegoldĂĄsi segĂtsĂ©gĂŒnk Ă©s a gondoskodĂĄsunk.
A munkaadĂłink esetĂ©ben ez nem kĂ©rdĂ©s, szĂĄmukra elvĂĄrĂĄs, hogy a legjobb tudĂĄsunk szerint segĂtsĂŒk a munkĂĄjukat.
A többi szereplĆ â az ĂŒgyfeleink, a partnereink, a segĂtĆink Ă©s a tĂĄmogatĂłink â esetĂ©ben azonban a motivĂĄciĂłt Ă©s a kulturĂĄlis jellemzĆket is szĂŒksĂ©ges elemeznĂŒnk ahhoz, hogy a leghasznosabb segĂtsĂ©get nyĂșjthassuk.
Ez azt jelenti, hogy aki szĂĄmĂĄra szĂŒksĂ©glet a segĂtsĂ©gĂŒnk Ă©s kulturĂĄlis jellemzĆiben â attitƱdben Ă©s szemlĂ©letben is â közel ĂĄll hozzĂĄnk, abban az esetben a legmagasabb hatĂĄsfokĂș Ă©s legeredmĂ©nyesebb problĂ©mamegoldĂĄsi szolgĂĄltatĂĄst ĂgĂ©rhetjĂŒk, hiszen szĂĄmukra könnyedĂ©n leszĂŒnk kĂ©pesek hasznossĂĄ vĂĄlni a tudatos gondoskodĂĄs rĂ©vĂ©n.
Ennek a fordĂtottja is igaz, tehĂĄt ha el akarjuk kerĂŒlni a kudarclehetĆsĂ©geket, a sikertelensĂ©get, az erĆforrĂĄsok vesztegetĂ©sĂ©t Ă©s a haszontalansĂĄgot, akkor a tĆlĂŒnk kulturĂĄlisan tĂĄvol ĂĄllĂł Ă©s csak igĂ©ny szinten megmutatkozĂł Ă©rdeklĆdĆk szĂĄmĂĄra a problĂ©mamegoldĂĄsi szolgĂĄltatĂĄsnyĂșjtĂĄsainkat is el kell kerĂŒlnĂŒnk!
KĂ©szĂtettem egy ehhez illeszkedĆ grafikont:
Most jutottunk el odĂĄig, hogy megfelelĆen Ă©rtĂ©kelni Ă©s Ă©rteni is tudjuk a blogbejegyzĂ©s cĂmĂ©ben rögzĂtett kifejezĂ©st: magaskulturĂĄlis pampering marketing, tehĂĄt a legmagasabb Ă©rtĂ©kƱ kulturĂĄlis tartalommal Ă©s illeszkedĂ©ssel rendelkezĆ tudatos gondoskodĂĄs segĂtsĂ©gĂ©vel törtĂ©nĆ (ön)hirdetĂ©s, vagy hĂresztelĂ©s.
Ennek a bonyolult kifejezĂ©snek az az Ă©rtelme Ă©s az alapja, hogy annak a szolgĂĄltatĂłnak, akinek a legĂ©rtĂ©kesebb Ă©s legĂ©rzĂ©kelhetĆbb a gondoskodĂĄsi szĂĄndĂ©ka â tehĂĄt a problĂ©mamegoldĂł szolgĂĄltatĂĄsa â annak gyorsabban terjed a hĂrneve, az egyĂ©bkĂ©nt az ĂĄlhĂrekre Ă©s a negatĂv tapasztalatok azonnali megosztĂĄsĂĄra kiĂ©lezĆdött hĂ©tköznapokban is.
A szolgĂĄltatĂłk pampering tevĂ©kenysĂ©geinek mĂłdszere tökĂ©letesen alkalmazhatĂł a magaskultĂșra-közvetĂtĆ folyamatokban is, ezĂ©rt is fontos, hogy minden kulturĂĄlis szakember tudatos gondoskodĂłvĂĄ vĂĄljon Ă©s alkalmazza a marketing tevĂ©kenysĂ©get is annak Ă©rdekĂ©ben, hogy mĂĄsok is Ă©rtesĂŒljenek magaskulturĂĄlis pampering szolgĂĄltatĂĄsĂĄrĂłl.
A korszerƱ marketing mĂłdszerek ismerete kiemelten fontos annak Ă©rdekĂ©ben, hogy kiemelkedjĂŒnk az ĂĄtlagosbĂłl, kitƱnjĂŒnk a tömegbĆl, a fogyasztĂłk Ă©rtesĂŒljenek a szakmai tevekĂ©nysĂ©geinkrĆl, termĂ©keinkrĆl Ă©s szolgĂĄltatĂĄsainkrĂłl, valamint tudatosan felhasznĂĄlhassĂĄk azokat a problĂ©mĂĄik megoldĂĄsĂĄra, hiszen a marketing az Ă©rtelmi folyamatokra, valamint az Ă©rtelmi intelligenciĂĄra (IQ) hat a legnagyobb mĂ©rtĂ©kben.
A magaskulturĂĄlis pampering marketingstratĂ©gia kialakĂtĂĄsĂĄnak egyik legfontosabb feladata az adatstratĂ©gia kialakĂtĂĄsa. Ehhez nagy segĂtsĂ©get nyĂșjt az AdatstratĂ©gia a köznevelĂ©sben cĂmƱ blogbejegyzĂ©sem.
A korĂĄbbi ĂrĂĄsomban közreadott informĂĄciĂłk alapjĂĄn tudatos cĂ©lközönsĂ©g-szegmentĂĄlĂĄs valĂłsulhat meg, amely azĂ©rt szĂŒksĂ©ges, mert a digitalizĂĄciĂł elĆtt 1 szolgĂĄltatĂłra jutott 1000 ĂŒgyfĂ©l, ma mĂĄr 1000 szolgĂĄltatĂłra jut 1 ĂŒgyfĂ©l!!!
Tudunk Ă©s Ă©rtenĂŒnk is kell ki a cĂ©lközönsĂ©gĂŒnk, milyen adatgyƱjtĂ©sekbĆl szĂĄrmazĂł mĂ©rĂ©s-Ă©rtĂ©kelĂ©s alapjĂĄn szegmentĂĄlhatjuk kisebb csoportokba Ă©s milyen termĂ©kkel Ă©s szolgĂĄltatĂĄssal a legkönnyebb megcĂ©lozni Ă©s elĂ©rni.
EzutĂĄn kezdhetjĂŒk el fejleszteni a magaskulturĂĄlis termĂ©kĂŒnk Ă©s szolgĂĄltatĂĄsunk, amit egy hatĂ©kony marketingstratĂ©gĂĄval szĂ©lesebb körben is ismerttĂ© tehetĂŒnk, majd vĂ©gĂŒl az Ăgy megjelenĆ többfĂ©le felhasznĂĄlĂłi cĂ©lközönsĂ©gszegmens szĂĄmĂĄra többfĂ©le hozzĂĄfĂ©rĂ©si lehetĆsĂ©get alakĂthatunk ki a tudatos Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si modellĂŒnkkel.
Magaskulturålis termék/szolgåltatås
hogyan segĂt a B2B (szakmai) cĂ©lközönsĂ©gnek?
hogyan segĂt a B2C (szemĂ©lyes) cĂ©lközönsĂ©gnek?
Magaskulturålis marketingstatégia
hogyan Ă©rtesĂŒl rĂłla a B2B (szakmai) cĂ©lközönsĂ©g?
hogyan Ă©rtesĂŒl rĂłla a B2C (szemĂ©lyes) cĂ©lközönsĂ©g?
MagaskulturĂĄlis Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si modell
hogyan jut hozzå a B2B (szakmai) célközönség?
hogyan jut hozzå a B2C (személyes) célközönség?
NépszerƱ tartalommarketing formåk:
1. vizuålis (video, kép)
2. audio/hang (podcast)
3. szöveg (blog, poszt, ebook)
Ăsszefoglalva: JĂłl megtervezett Ă©s megalkotott, tĂĄrgyilagos, ĂĄtgondolt,
közĂ©rthetĆ Ă©s lĂ©nyegretörĆ tartalmak kellenek!
Ehhez kapcsolĂłdĂłan a tartalommarketinget Ă©rintĆ MZK â KultĂșramarketing online tananyag rĂ©szletes ismereteket Ă©s gyakorlati kompetenciafejlesztĂ©st is biztosĂtanak.
A tartalmak pozitĂv Ă©lmĂ©nyekhez törtĂ©nĆ tĂĄrsĂtĂĄsa a felhasznĂĄlĂłk esetĂ©ben a Service Design mĂłdszerĂ©nek alkalmazĂĄsĂĄval biztosĂthatĂł. Ez a mĂłdszer elĆsegĂti a fogyasztĂłink szĂŒksĂ©gleteinek, igĂ©nyeinek, vĂĄgyainak, feltĂ©teleinek Ă©s elvĂĄrĂĄsainak mĂ©rĂ©sĂ©t, valamint megĂ©rtĂ©sĂ©t, ezĂĄltal kĂ©pessĂ© vĂĄlunk tudatosan lĂ©trehozni Ă©s tovĂĄbbfejleszteni olyan Ă©rtĂ©kteremtĆ Ă©s Ă©rtĂ©kközvetĂtĆ magaskulturĂĄlis termĂ©keket Ă©s szolgĂĄltatĂĄsokat, amelyek a legmagasabb szintƱ hatĂ©konysĂĄggal Ă©s tĂĄrsadalomkulturĂĄlis hasznosulĂĄssal rendelkeznek.
A tĂĄrsadalomkulturĂĄlis hasznosulĂĄs mĂ©rtĂ©ke attĂłl fĂŒgg, hogy a felhasznĂĄlĂł problĂ©mĂĄjĂĄt milyen mĂ©rtĂ©kben Ă©s hatĂ©konysĂĄggal, esetleg milyen Ă©lmĂ©nyĂ©rzet mellett oldotta meg az adott termĂ©kĂŒnk, vagy szolgĂĄltatĂĄsunk.
RendkĂvĂŒl összetett folyamatrĂłl van szĂł, amely keretrendsere a magaskulturĂĄlis pampering marketingnek Ășgy, hogy a magaskultĂșra a lelki (SQ), a pampering az Ă©rzelmi (EQ) Ă©s a marketing az Ă©rtelmi (IQ) folyamatokra hat a service design jĂłtĂ©kony-hatĂ©kony mĂłdszerĂ©nek alkalmazĂĄsa közben.
PĂ©ldĂĄul, ha egy ember ellĂĄtogat egy komolyzenei koncertre, akkor nem feltĂ©tlenĂŒl egy ismert felcsendĂŒlĆ darab irĂĄnti Ă©rdeklĆdĂ©sbĆl teszi, hanem azĂ©rt, mert esetleg az az ismert mƱ segĂt emlĂ©kezni, felidĂ©zni egy jĂł Ă©lmĂ©nyt, amit pĂ©ldĂĄul gyermekkĂ©nt a szĂŒleivel Ă©lt ĂĄt az adott zenemƱ meghallgatĂĄsa közben.
Pontosan emiatt ne becsĂŒljĂŒk le a service design jelentĆsĂ©gĂ©t, hiszen alkalmazĂĄsĂĄval olyan rejtett informĂĄciĂłkhoz is hozzĂĄjuthatunk, amelyet a fogyasztĂłk nem tudnak, vagy mernek nyilvĂĄnosan megosztani, tehĂĄt a hagyomĂĄnyosan hasznĂĄlatban lĂ©vĆ adatgyƱjtĂ©si mĂłdszerek ezeket nem kĂ©pesek feltĂĄrni, vagy megjelenĂteni.
A service design egyĂ©rtelmƱen ĂĄtĂ©lhetĆvĂ©, Ă©rzĂ©smĂ©rtĂ©kƱvĂ©, filantrĂłppĂĄ Ă©s emberközelivĂ© teszi a termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok rideg vilĂĄgĂĄt annak Ă©rdekĂ©ben, hogy a szolgĂĄltatĂłk Ă©s a felhasznĂĄlĂłk is a lehetĆ legtöbb Ă©rtĂ©kkel az interakciĂłk sorĂĄn. A legfĆbb cĂ©l rajonghatĂł, vĂĄgyhatĂł Ă©s könnyen hasznĂĄlhatĂł termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok megalkotĂĄsa, amelyek segĂtenek a felhasznĂĄlĂłk problĂ©mĂĄi egyszerƱen Ă©s erĆforrĂĄstakarĂ©kosan megoldani.
Sajnos ez a szemlĂ©let mĂ©g nem terjedt el a hazai szolgĂĄltatĂłk körĂ©ben, annak ellenĂ©re, hogy mĂĄr 30 Ă©ve jelen van a tudomĂĄnyos Ă©letben, mint az elĂ©gedettsĂ©gre Ă©pĂŒlĆ kapcsolattartĂĄs Ă©s kapcsolati hĂĄlóépĂtĂ©s, valamint a kutatĂĄs-fejlesztĂ©s legegyszerƱbb mĂłdszere.
A Kölni Egyetemen mĂĄr 1991-ben publikĂĄlta kutatĂĄsi eredmĂ©nyeit ebben a tĂ©mĂĄban, amelyek legfontosabb tĂ©nyezĆi:
1. AzonosĂtsuk Ă©s rögzĂtsĂŒk ĂŒgyfeleinket cĂ©lközönsĂ©gszegmensekbe Ă©rintettsĂ©g Ă©s Ă©rdekeltsĂ©g alapjĂĄn!
2. AzonosĂtsuk Ă©s empatikusan azonosuljunk a cĂ©lközönsĂ©gĂŒnk problĂ©mĂĄjĂĄval!
3. A termĂ©keket Ă©s szolgĂĄltatĂĄsokat a tervezĂ©s, szervezĂ©s, megvalĂłsĂtĂĄs, ellenĆrzĂ©s, közreadĂĄs, tapasztalatgyƱjtĂ©s, elĂ©gedettsĂ©gmĂ©rĂ©s, tovĂĄbbfejlesztĂ©s mĂłdszerĂ©vel alkossuk meg!
4. Alkossunk prĂ©mium minĆsĂ©gƱ ingyenes termĂ©kmintĂĄt, vagy alapszolgĂĄltatĂĄst!
5. TegyĂŒk ismerttĂ© a termĂ©kmintĂĄinkat Ă©s alapszolgĂĄltatĂĄsainkat, majd tegyĂŒk elĂ©rhetĆvĂ© a fizetĆs vĂĄltozatokat többfĂ©le felhasznĂĄlĂłi szegmens Ă©s hozzĂĄfĂ©rhetĆsĂ©g szerint!
6. FolyamatmenedzselĂ©ssel szervezzĂŒk meg az ĂĄllandĂł elĂ©rhetĆsĂ©g Ă©s rendelkezĂ©sre ĂĄllĂĄs biztosĂtĂĄsĂĄt!
A service design arra a legalkalmasabb, hogy a vetĂ©lytĂĄrsainknĂĄl gyorsabban kĂ©pessĂ© vĂĄljunk ĂĄllandĂłsĂtani a cĂ©lközönsĂ©gszegmenseinket, kiterjeszteni a hĂrnevĂŒnket Ă©s biztosĂtani a minĆsĂ©get. Az elĂ©gedettsĂ©gmĂ©rĂ©sek sorĂĄn begyƱjtött tapasztalatok segĂtsĂ©gĂ©vel megfigyelhetjĂŒk, hogy a felhasznĂĄlĂłnk milyen viselkedĂ©si mintĂĄkat Ă©s reakciĂłkat mutat a termĂ©kĂŒnk, vagy szolgĂĄltatĂĄsunk felhasznĂĄlĂĄsa közben, tehĂĄt milyen Ă©lmĂ©nyekkel gazdagodik.
Emellett mĂ©rhetĆvĂ© vĂĄlnak a fennĂĄllĂł, vagy felmerĂŒlĆ problĂ©mĂĄk, a szĂŒksĂ©gletek, igĂ©nyek, vĂĄgyak, feltĂ©telek Ă©s elvĂĄrĂĄsok, amely meghatĂĄrozzĂĄk a bemeneti Ă©s kimeneti követelmĂ©nyeket is a felhasznĂĄlĂĄs sorĂĄn, valamint tudatosĂtja a fogyasztĂł motivĂĄciĂłjĂĄt Ă©s fejlĆdĂ©si potenciĂĄljĂĄt, tehĂĄt hogy miĂ©rt hasznĂĄlja a termĂ©kĂŒnket, vagy a szolgĂĄltatĂĄsunkat Ă©s hogyan oldĂłdik meg a problĂ©mĂĄja a felhasznĂĄlĂĄs utĂĄn.
A legfĆbb cĂ©l olyan magaskulturĂĄlis termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok megalkotĂĄsa, amelyek felhasznĂĄlĂĄsĂĄval a fogyasztĂłk jobb Ă©s Ă©rtĂ©kesebb, esetleg szabadabb Ă©letet Ă©lhetnek, mindezt a tudatos gondoskodĂĄs legjĂłindulatĂșbb formĂĄjĂĄba öntve Ă©s becsomagolva a fogyasztóérdekƱ marketing szĂ©leskörben közreadhatĂł mĂłdszereivel.
Ezek utĂĄn a legfontosabb gyakorlati feladat egy hatĂ©kony magaskulturĂĄlis pampering marketingstratĂ©gia kidolgozĂĄsa, amely lehetĆvĂ© teszi, hogy a folyamatos fejlĆdĂ©shez Ă©s a hosszĂștĂĄvĂș fennmaradĂĄshoz szĂŒksĂ©ges naprakĂ©sz adatokat megszerezzĂŒk, elemezzĂŒk, korszerƱ eszközökkel Ă©s mĂłdszerekkel mĂ©rjĂŒk-Ă©rtĂ©keljĂŒk Ă©s felhasznĂĄljuk a tovĂĄbbfejlesztĂ©s, valamint a fogyasztĂłi problĂ©mĂĄkat megoldĂł innovĂĄciĂł Ă©rdekĂ©ben.
Ehhez minden segĂtsĂ©get kĂ©szsĂ©ggel megadok, keress fel bĂĄtran!
Ha tovĂĄbbi segĂtsĂ©gre van szĂŒksĂ©ged, ennek a blogbejegyzĂ©snek
a teljes våltozatåt ebook és podcast formåban is elérheted.
Hasznos kiegĂ©szĂtĆ informĂĄciĂłkĂ©rt rendeld meg az alĂĄbbi tananyagokat:
KarrierĂ©pĂtĂ©s zenĂ©szeknek promovideo
KarrierĂ©pĂtĂ©s zenĂ©szeknek digitĂĄlis tananyag
KultĂșramarketing promovideo
KultĂșramarketing digitĂĄlis tananyag
Amennyiben bĂĄrmilyen problĂ©ma, kĂ©rdĂ©s, vagy kĂ©rĂ©s merĂŒl fel, keress fel bĂĄtran, mindenben segĂtek!
Extra tartalmak eléréséhez iratkozz fel YT csatornåmra és like-olj a Facebookon!
Debrecen, 2020. November 22. Domokos JĂĄnos Antal
TrombitamƱvész-tanår, Karmester,
Nemzeti ösztöndĂjas ZeneszerzĆ, SzövegĂrĂł,
SzakvizsgĂĄzott pedagĂłgus, KözoktatĂĄsi vezetĆ,
a MƱvĂ©szi Zene Kör tehetsĂ©gmenedzselĆ szervezet Ă©s
az AlternatĂv LehetĆsĂ©gek MƱvĂ©szeti AkadĂ©mia vezetĆje